Gå til innhold
Hundesonen.no

Flatcoat + Gordon setter = Odin


olavxxx

Recommended Posts

Hei,

Her er noen bilder av min 32kg tunge Odin.

Han er snill, lydig, rolig, men litt rampete av og til.

Da spesiellt om han kommer til et nytt sted, med masse folk og det feks. ligger mye rot rundtom.. da blir han veldig lekete..

Men han er feks. veldig rolig med barn, samt veldig snill og somregel gjør han alt bare jeg hvisker til han.

Unntaket er jo selvsagt når han vil ta en katt elns.. da må jeg si "kom" et par ganger, men.. han kommer da også :)

voof3.jpg

I går, søtet han seg sånn:

voof4.jpg

Fra formiddagsturen i dag:

voof7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Så fin han er! :P

Men jeg gir meg ikke på at han er litt for lik en Hoffe assa! :P

hehe, han er vel litt kraftigere??

forøvrig, har han faktisk blitt en del "strammere" i formen, bare på en uke!!

Jeg har løpt en del med han opp skråninger, fjell, o.l. samt latt han hoppe opp og ned fra kanter, o.l.

Merker han er litt mer vekt i, enn toller feks :P

har ikke samme spensten, men han løper ganske raskt faktisk..

åååååå! knall herlig gutt!!! :)

ja, hehe.. han er kjempesøt..

en kveld, tok jeg dyne på han:

voof1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, han er vel litt kraftigere??

Han er ikke så kraftig som de Hoffene jeg kjenner, da er han nok litt spe i forhold! De Hoffene jeg kjenner veier 45 (3 år) og 50 kg (2 år).. Store og skjønne gutter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er herlig :P *smelt*

hehe :) takk!

Han er ikke så kraftig som de Hoffene jeg kjenner, da er han nok litt spe i forhold! De Hoffene jeg kjenner veier 45 (3 år) og 50 kg (2 år).. Store og skjønne gutter! :P

åja, hehe.. han her er bare 32kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de likner ganske...!

Jeg syns Junior er litt penere en Gismo jeg da.. Nå er vel de litt obligatorisk også det da, siden han er tantebarnet mitt! :P Men han er mye renere i fargene! ^_^

Har ikke han en hvit flekk på brystet da?

eller er det snøfugg?

har dine lang pels?

han her har ganske kort pels på kroppen, men fremme på brystkassen er det litt lengre. samt på bakdelen av beina.. litt langt på halen og ørene også.

skjønn altså :)

takktakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke han en hvit flekk på brystet da?

eller er det snøfugg?

har dine lang pels?

han her har ganske kort pels på kroppen, men fremme på brystkassen er det litt lengre. samt på bakdelen av beina.. litt langt på halen og ørene også.

Hehehe, det er ikke et snøfnugg, Junior har hvit på brystet og litt på labbene.. Det er lov med hvit på brystet men ikke labbene.. Gismo har ikke hvit på seg.

Og ja, pelsen til en Hoffe er sånn som du forklarer at Odin sin er! :) Er du HELT sikker på at han er en blanding....? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, det er ikke et snøfnugg, Junior har hvit på brystet og litt på labbene.. Det er lov med hvit på brystet men ikke labbene.. Gismo har ikke hvit på seg.

Og ja, pelsen til en Hoffe er sånn som du forklarer at Odin sin er! :) Er du HELT sikker på at han er en blanding....? :P

Jeg skal ikke si det for sikkert.

Har vært mer enn en eier før meg..

Han bodde først hos en datakis som aldri gikk ut med han, bare slapp han ut for å gå på do.

Så bodde han hos en familie, med katter, kaniner og unger, samt andre hunder.

Før de fikk han, var han helt nervevrak, bjeffet på trær, etc..

Nå er han mye bedre..

Jeg merker at etter jeg fikk han, har han blitt enda bedre.

Nå bjeffer han mindre på fremmede menn enn før..

Men jeg merker av og til at han skal "passe på", når jeg er hjemme.

Men det er ikke så mye at det gjør noe :P Noen advarselbuff'er (kan ikke kalle det bjeff), gjør meg ikke.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det for sikkert.

Har vært mer enn en eier før meg..

Han bodde først hos en datakis som aldri gikk ut med han, bare slapp han ut for å gå på do.

Så bodde han hos en familie, med katter, kaniner og unger, samt andre hunder.

Før de fikk han, var han helt nervevrak, bjeffet på trær, etc..

Nå er han mye bedre..

Jeg merker at etter jeg fikk han, har han blitt enda bedre.

Nå bjeffer han mindre på fremmede menn enn før..

Men jeg merker av og til at han skal "passe på", når jeg er hjemme.

Men det er ikke så mye at det gjør noe :P Noen advarselbuff'er (kan ikke kalle det bjeff), gjør meg ikke.no

Hehehe, dette høres veldig typisk ut som en Hoffe i et nøtteskall assa...! De er jo vakt hunder!

Men men.. Det spiller vel ingen rolle sånn egentlig vel..!..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff høres så mye ut med 50kg!! er vell fordi jeg er vandt med de "ussle" kiloene til min egen!:) søte var de alle sammen, hoffer som dere sier!:P

ja, når min på 32kg veier mer enn 3 x din hund :P

hehe..

jeg lurer på om han øker litt i vekt nå også.

jeg har jo gitt han el del trim og merker han allerede begynner å få mye mer markant musklatur.

han har ikke blitt noe mindre akkuratt :P og muskler veier jo mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...