Gå til innhold
Hundesonen.no

En mann la an på min kjære...

fidelio

Recommended Posts

Min elskede mann kom hjem fra butikken nå, superstressa og ville ha meg med tilbake for å sjekke en ting.. Jeg er lat i dag, og nektet, men tøffingen påstår hardnakket at mannen bak kassa la an på han. Og at det ikke er første gang! Heljar prøver å virke verdensvant og tolerant, men feiler totalt nå som han løper rundt i huset og spør hvorfor "alle" homofile blir tiltrukket av han..

Det verste er at når vi er ute så stemmer det faktisk ganske ofte, og da flørter han bare litt med og ler det vekk. Men grensen gikk visst når ekspeditøren begynte å vise det gode øye.. Og når han ga en gratis pose og blunket lurt var det bare å løpe hjem for at jeg skulle bli med ned og diskret kline ved avisene.

:D jeg holder på å le meg i hjel her, det ansiktsuttrykket er noe av det morsomste i historien...

Måtte bare dele det med noen.. dette er hysterisk :D;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha rare mennene!

Trond har en merkelig evne til å ikke forstå når folk flørter med han, og det gjelder begge kjønn.

Han satt en fest å snakket med en mann som var så hyggelig og hadde så mange like interesser med han. Da festen begynte å ebbe ut, spurte mannen om han ville være med hjem på litt nattmat. Trond roper da på meg og sier at han skal bli med denne mannen hjem å spise litt.

Jeg roper "jada Trond, men gidder du å komme ut litt her til meg først?" og da forteller jeg ham hva sannsynligvis denne mannen mener med "nattmat". Og da så jeg angsten i Trond sine øyne! :D

det skal legges til historien at Trond spiste nattmat hjemme den kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje skrev:

Haha rare mennene!

Trond har en merkelig evne til å ikke forstå når folk flørter med han, og det gjelder begge kjønn.

Han satt en fest å snakket med en mann som var så hyggelig og hadde så mange like interesser med han. Da festen begynte å ebbe ut, spurte mannen om han ville være med hjem på litt nattmat. Trond roper da på meg og sier at han skal bli med denne mannen hjem å spise litt.

Jeg roper "jada Trond, men gidder du å komme ut litt her til meg først?" og da forteller jeg ham hva sannsynligvis denne mannen mener med "nattmat". Og da så jeg angsten i Trond sine øyne! :P

det skal legges til historien at Trond spiste nattmat hjemme den kvelden!

HAHA!! *uler av latter* Så bra! Hæhæ.. Bra gjort! Skulle likt å sett trynet hans om han hadde blitt med mannen hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morsomt...

"Jeg skal bare bli med han og spise litt" :P

Heljar har bodd på internat med en til tider overfeminin gutt, og tror han har plukket opp litt kroppsspråk der. Det kan ihvertfall forkare hvorfor han til tider nesten får mer oppmerksomhet fra menn enn meg.. Den andre forklaringen som kan tenkes er helt feil :rolleyes:

Jeg håper du mobber grundig for denne historien innimellom. Jeg skal inn på soverommet med en gratis pose og blinkende øyne, så får vi se hva som skjer... :P Oddsen for at han legger seg på gjesterommet er der, men jeg klarer ikke å motstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fidelio skrev:

Jeg skal inn på soverommet med en gratis pose og blinkende øyne, så får vi se hva som skjer... :P Oddsen for at han legger seg på gjesterommet er der, men jeg klarer ikke å motstå..

:P:P:P Ditt onde kvinnemenneske!! :P

You go girl!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Kjempemoro. :P

Må bare fortelle om en kamerat av meg. Han er homo, og av den veldig feminie typen med alle fakter mer eller mindre. Han drar damer på byen så det suser. Og skuffer de like mye når kvelden er over og de skal hjem (og hu håper på å være med). "Sorry. Men jeg er homo...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup. Homser og metro folk drar damer som bare det. <_<

Morsome greier da. Fikk høre engang at eg var DØDSFLINk til å danse av en fyr engang. Bare takket og skjønte ingenting før eg var hjemme og edru og gikk gjennom det som hadde skjedd natten før. :P Ikke sikkert han var homo men eg har aldri hørt noen gutter/menn si noe slikt før. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowDOG_ skrev:

Yup. Homser og metro folk drar damer som bare det. <_<

Morsome greier da. Fikk høre engang at eg var DØDSFLINk til å danse av en fyr engang. Bare takket og skjønte ingenting før eg var hjemme og edru og gikk gjennom det som hadde skjedd natten før. :P Ikke sikkert han var homo men eg har aldri hørt noen gutter/menn si noe slikt før. :rolleyes:

Det kan jo være du bare var dødsflink å danse da.

Jeg har fått høre det flere ganger selv, men.. man skal jo være kildekritisk: de som sa det til meg, var rimelig fulle.

forøvrig, husker jeg en gang når en homo la ann på meg.

Det var i mine yngre dager, når jeg var 18 og hang på exodus.

En kis dro meg mot seg og gjorde ekle tungebevegelser.

Jeg bare WTF?? skubbet han hardt inn i veggen, løpte ut, ringte exen min (som var damen min p åden tiden, da), løpte til taxikøen, men køen var for lang, så jeg løp videre til bystasjonen og tok taxi til eksen min derfra..

*grøsse*..

jeg ble helt dårlig av episoden, tror det tok 5-6 timer før jeg kom meg.

eneste jeg så når han dro mot meg, var den ekle tungen med piercing, som hadde ekle bevegelser.. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at dere mannfolk er pyser assa! :P Det er jo bare å ta det som et kompliment, takke pent og si at du ikke kjører den stilen! :P Det har ihvertfall jeg gjort de gangene jeg har blitt sjekket opp av jenter..!

Utenom engang da jeg måtte bli reddet, da hun dama virkelig ikke tok hintet, eller direkte tale for den sakens skyld...! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne skrev:

Må bare si at dere mannfolk er pyser assa! :) Det er jo bare å ta det som et kompliment, takke pent og si at du ikke kjører den stilen! :P Det har ihvertfall jeg gjort de gangene jeg har blitt sjekket opp av jenter..!

Utenom engang da jeg måtte bli reddet, da hun dama virkelig ikke tok hintet, eller direkte tale for den sakens skyld...! :rolleyes:

det er litt forskjell..

jenter kan leie hender

jenter kan rote

jenter kan kose

uten at det "er noe der".

for all del, jeg vil ikke ha likestilling på dette området!

ps. jeg har ikke noe imot homoseksuelle altså, men.. ja.. :P jeg føler meg uvel om de legger ann på meg.. slik er det nå bare og det er vel min fulle rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olavxxx skrev:

det er litt forskjell..

jenter kan leie hender

jenter kan rote

jenter kan kose

uten at det "er noe der".

for all del, jeg vil ikke ha likestilling på dette området!

ps. jeg har ikke noe imot homoseksuelle altså, men.. ja.. :P jeg føler meg uvel om de legger ann på meg.. slik er det nå bare og det er vel min fulle rett?

Jada jeg vet alt det der, men jeg skjønner det bare ikke! Det er jo ikke noe å få hattifnatter av, det er jo bare å si nei takk! :)

Eller evt ja takk :P Hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fun fact.. Visste dere at fnatt betyr rykninger i underlivet? Leste det i avisen i dag, ganske ot, men er ikke akkurat ett annet sted jeg kan fortelle det videre...

Mye morsomt kan komme av menns fobier. Tror grunnen til at det ikke virker andre veien er at menn liker å tro de har en god sjanse til å få være med, mens damer ofte ikke har sterke behov for å lære opp to på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fidelio skrev:

fun fact.. Visste dere at fnatt betyr rykninger i underlivet? Leste det i avisen i dag, ganske ot, men er ikke akkurat ett annet sted jeg kan fortelle det videre...

Og hattifnattene fikk plutselig en ny betydning!

Takk Fidelio, liker sånne "nyttige" opplysninger i hverdagen, så kan du andre slike ting, så er dette det riktige forumet å poste det i! :)

Edit:

Tenkt seg litt om her nå...

Så når man bruker utrykket "åå, jeg får helt fnatt!" Så sier man egentlig "ååå, jeg får helt rykninger i underlivet!"

Ja der fikk jammen det utrykket en ny betydning også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha! xen min blei også tatt på av ein homo! vi hadde vert på fest og skulle sove over hos en kamerat av han. kameraten tok plutselig med seg en annen fyr fra gata inn... han skulle bare spise eller noe..

meg og typen min(nåværende x) gikk inn på et rom å la oss på to madrasser som lå litt fra hverandre. vi sovna begge to.

plutselig våkna jeg av typen min som var så drit forbanna! jeg sier jo- ka feile deg! jeg har ikke gjort noe!!

HAN KLADDA MEG PÅ RÆVA MENS JEG SOV!!!

så hadde han andre mannen lakt seg mellom oss og begynt å kose med typen min! han trudde d va meg først, men så kjente kan skjegget og da klikka han!!! lol!!!

han ble raskt kasta ut!!! vi fikk høre at rett før han gikk inn til oss hadde han dratt ned glidelåsen på buksa! (sykt)

det er hvis noe som ligger i slekta der! HEHE. far hans har også opplevd det samme!

har ingenting i mot homoer, men de må da ha grenser selv om de er sterkt berusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha morsom tråd :P

Og det fikk meg til å tenke på en episode som skjedde når jeg og kjæresten var i Thailand for noen år siden. Vi var på en bar, hvor det selvfølgelig sto damer (?) og danset på bardisken. Etter en stund la jeg merke til at den ene av de, drev og gjorde seg til for min type.

Vanligvis er jo disse damene (?) ganske fine å se på, men denne var ikke det. Hun var den eldste, og ikke noe særlig til syn, tannløs og sliten. Jeg holdt på å le meg ihjel, og mobbet typen min masse, om at "gamle" hadde lyst på han osv..

Etter en stund skulle de stakkars jentene ha en pause, og selvfølgelig kom denne dama bort til oss. Men da viste det seg at det var MEG hun hadde flørtet med, og ikke typen min. Hun var ikke mottakelig for avslag, og skulle massere tinningene mine og det var ikke måte på. Det endte med at vi måtte betale en av de som jobbet der, for å bli kvitt dama.

Har fått høre det noen ganger ja, og jeg fikk igjen mobbingen til gangs... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
    • Det høres ut som du har et godt grunnlag, men det er vanskelig å si uten å se hunden. Noen typer, raser og individer er også bare lettgiret. Alder er også relevant. Hvor gammel er hunden? Er hun fulgt opp hos veterinær, og er frisk? Alle signalene på stress kan også være signaler på smerte og ubehag. Og så er spørsmålet hvordan hun får løpt fra seg og hodearbeid. Kanskje hodearbeidet er for mye, for vanskelig, eller for lite? Løper hun i hundegård, løpetur med deg? Hvordan ser dagsrutinen deres ut?
    • Jeg lurer på om det er noen her inne som har tips å gi til å roe ned en veldig giret og stresset hund på tur. Hunden min er en veldig aktiv rase, så vi lar henne alltid få løpt fra seg og brukt hodet litt før vi går tur. Likevel har jeg lagt merke til flere tegn på stress; hun rister seg og piper MYE, gjesper, kaver frem og tilbake, drar mye i båndet og biter i båndet når vi stopper. Jeg ønsker så gjerne å lære henne å gå fint i bånd og få bedre kontakt med henne, men det er utfordrende når hun er så stresset. Så langt har jeg prøvd å ta pauser i løpet av turen, gjøre godbit-søk og belønne henne hver gang hun tar kontakt, men det skjer sjeldent. Har noen av dere erfaring med dette, eller tips som kan hjelpe? Jeg setter stor pris på alle innspill! Takk på forhånd!
    • Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...