Gå til innhold
Hundesonen.no

boxer som brukshund...

John

Recommended Posts

Etter mange lange diskusjoner fram og tilbake har jeg endelig fått godkjenning av kona til å få meg hund nr 2. Driver nå og ser på boxer, men i og med at jeg skal bruke den som etersøkshund i nrh så blr det jo veldig viktig å få en frisk valp. Etter hva jeg har lest meg til om rasen så er det jo flere sykdommer ue og går i rasen, så derfor lurer jeg på om noen her inne har kjennskap til oppdrettere som har friske linjer. Evt. inspill om hva man skal se etter bakover i slektstreet mottas selvfølgelig også med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med valpeformidler i Boxerklubben (hvis det er det det heter) da kan du få mage innspill.

Du er veldig heldig for Boxere er såå herlige, blir liksom aldri voksne mentalt, livet er en lek!! c055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange lange diskusjoner fram og tilbake har jeg endelig fått godkjenning av kona til å få meg hund nr 2. Driver nå og ser på boxer, men i og med at jeg skal bruke den som etersøkshund i nrh så blr det jo veldig viktig å få en frisk valp. Etter hva jeg har lest meg til om rasen så er det jo flere sykdommer ue og går i rasen, så derfor lurer jeg på om noen her inne har kjennskap til oppdrettere som har friske linjer. Evt. inspill om hva man skal se etter bakover i slektstreet mottas selvfølgelig også med takk. :P

Hei John

Vi venter valper etter friske og MENTALT friske foreldre i Sommer,

Og bor I Sandnes,

Ta en titt på hjemmesiden vår www.http://home.no net/fearplay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Etter mange lange diskusjoner fram og tilbake har jeg endelig fått godkjenning av kona til å få meg hund nr 2. Driver nå og ser på boxer, men i og med at jeg skal bruke den som etersøkshund i nrh så blr det jo veldig viktig å få en frisk valp. Etter hva jeg har lest meg til om rasen så er det jo flere sykdommer ue og går i rasen, så derfor lurer jeg på om noen her inne har kjennskap til oppdrettere som har friske linjer. Evt. inspill om hva man skal se etter bakover i slektstreet mottas selvfølgelig også med takk. :huh:

Hei.

Kjente en som drev med oppdrett av boxere, selv om tispen deres var unormalt aggressiv (mot mennesker og hunder) og i tillegg hadde slitt med en god del hudplager valgte de å avle på henne fordi hun hadde fått så gode resultater i på utstilling og valpene ble solgt for en stiv pris. Finnes nok mange sånne oppdrettere av alle raser og de bør en passe seg for.

Har ellers hørt en del om at boxerhjertet er et spesielt utsatt organ, så det kan være greit å vite om foreldre, søsken osv. har hatt problemer med dette tidligere.

Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg ville tatt kontakt med valpeformidler i Boxerklubben (hvis det er det det heter) da kan du få mage innspill.

Du er veldig heldig for Boxere er såå herlige, blir liksom aldri voksne mentalt, livet er en lek!! c055.gif

Vet egentlig veldig lite om saken, men har fått med meg såpass at mange boxereiere og -oppdrettere har meldt seg ut av klubben i protest mot et eller annet - og at oppdrettere utenfor klubben gjerne stiller minst like store krav til avlsdyrene sine som de utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig veldig lite om saken, men har fått med meg såpass at mange boxereiere og -oppdrettere har meldt seg ut av klubben i protest mot et eller annet - og at oppdrettere utenfor klubben gjerne stiller minst like store krav til avlsdyrene sine som de utenfor.

Det har du faktisk helt rett i, det er mye misnøye innad i klubben, så veldig mange har meldt seg ut i protest. Men det betyr ikke at de er noe dårligere for det. De stiller like strenge krav som før, om ikke strengere. Dere som er interessert i en boxervalp, kan gå inn på www.snowboxer.com, og klikke på lenken oppdrettere. Der finner dere gode, seriøse oppdrettere ( selvfølgelig ikke bare av hvite ) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...