Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken kennel?

jeanette-k

Recommended Posts

Hvilke kenneler har dere å anbefale når det gjelder Golden kennel???

Skal ha meg en Golden valp til sommeren og jeg er ute etter en virkeli god kennel som avler bra hunder..

Dette er første gang jeg kjøper fra kennel, så jeg har lyst å gjøre et rett valg angående dette kjøpet..

Håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du tar kontakt med raserådet for golden retriever:

Siri Almås, Nygårdskogen 14, 3408 Tranby

32 85 04 53 [email protected]

Steinar Eik, Åsrovegen 97, 2837 Biristrand

[email protected]

Berit Bondal, 1470 Lørenskog

67 90 43 56, [email protected]

Brit Hoseth, Vesterøyveien 408 B, 3234 Sandefjord

33 47 21 32, [email protected]

Hør hva de har å si ang. kjøp av golden retriever. Hvilke kvaliteter og sykdommer osv du bør kikke etter. Kontakt forskjellige oppdrettere, spør om hva de legger vekt på i sitt oppdrett, om de har andre oppdrettere de vil anbefale også. Finn andre rundt omkring (på nettet fins det mange) med golden retriever, og hør hva de selv syns om sin oppdretter, om de har andre oppdrettere å anbefale og om det er noen oppdrettere man bør holde seg unda.

På retrieverklubben.no ligger det valpeliste på alle retriever-rasene (som oppdrettere selv melder inn), samt oppdretterliste osv. Du kan finne en god del nyttig info der. Her er oppdretterlisten for golden retriever.

Lykke til med kjøp av valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også Solsvingen virker veldig lovende, traff 3 av deres hunder i sommer på kurs. Fin evne til å balansere ro og intensitet under arbeid (jakt kurs).

Ellers kan disse anbefales:

Kennel secret Garden (har ikke hjemmeside, ifo finner du på retreiverklubbens hjemmeside.)

og

http://www.uib.no/people/mblhh/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...