Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken kennel?

jeanette-k

Recommended Posts

Skrevet

Hvilke kenneler har dere å anbefale når det gjelder Golden kennel???

Skal ha meg en Golden valp til sommeren og jeg er ute etter en virkeli god kennel som avler bra hunder..

Dette er første gang jeg kjøper fra kennel, så jeg har lyst å gjøre et rett valg angående dette kjøpet..

Håper noen kan hjelpe meg..

Skrevet

Jeg foreslår at du tar kontakt med raserådet for golden retriever:

Siri Almås, Nygårdskogen 14, 3408 Tranby

32 85 04 53 [email protected]

Steinar Eik, Åsrovegen 97, 2837 Biristrand

[email protected]

Berit Bondal, 1470 Lørenskog

67 90 43 56, [email protected]

Brit Hoseth, Vesterøyveien 408 B, 3234 Sandefjord

33 47 21 32, [email protected]

Hør hva de har å si ang. kjøp av golden retriever. Hvilke kvaliteter og sykdommer osv du bør kikke etter. Kontakt forskjellige oppdrettere, spør om hva de legger vekt på i sitt oppdrett, om de har andre oppdrettere de vil anbefale også. Finn andre rundt omkring (på nettet fins det mange) med golden retriever, og hør hva de selv syns om sin oppdretter, om de har andre oppdrettere å anbefale og om det er noen oppdrettere man bør holde seg unda.

På retrieverklubben.no ligger det valpeliste på alle retriever-rasene (som oppdrettere selv melder inn), samt oppdretterliste osv. Du kan finne en god del nyttig info der. Her er oppdretterlisten for golden retriever.

Lykke til med kjøp av valp!

Skrevet

Synes også Solsvingen virker veldig lovende, traff 3 av deres hunder i sommer på kurs. Fin evne til å balansere ro og intensitet under arbeid (jakt kurs).

Ellers kan disse anbefales:

Kennel secret Garden (har ikke hjemmeside, ifo finner du på retreiverklubbens hjemmeside.)

og

http://www.uib.no/people/mblhh/

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...