Gå til innhold
Hundesonen.no

Presenter din hobby/fritidssyssel

HeliX

Recommended Posts

Øy!! ikke mobb :):D

altså når dere klarer å kalle 2 kumlokk for en DOBBEL rundkjøring så er det LOV å mobbe.!!

Rånerunden har en diameter på 1meter å er 3,14meter lang........................................ :D

Utenom når man må fylle bensin på vrakene, da kjører dere 10meter bort fra kumlokkene å bort til esso...

Hvor det igjen står en haug med volvoer med ulovlig slitte venstre hjul................ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det rareste og stiligste jeg har hørt om på lenge! Og jeg ser du bor i Nord-Norge? Kan ikke tenke meg at det finnes bokser her jeg bor, men dette skal jeg jaggu lese mer om! :)

Personlig, så er min store lidenskap å pusse opp. Jeg har pusset opp en leilighet, ett hus (her jeg bor nå, og jeg pusser stadig opp...) og en hytte, og nå har jeg fått et fjøs som jeg skal bygge om til fritidshus.

Hehe, joda - det er litt snodig egentlig - særlig kan man få noen pussige blikk om man vaser rundt i et bysentrum med gps i hånda, og vaser litt rundt i ring! Om det finnes bokser der du bor vet jeg ikke - nordnorge ligger litt etter resten av landet, det er litt lengre mellom boksene. Jeg ser du bor i Troms, men det kan jo være så mangt; vet det er flere på Senja, mange i Tromsø og omegn, endel i Harstad-området, ihvertfall to mellom setermoen og andselv, to ved skibotn, en mellom jøvik og breidvik, en ved rekvik, en ved botn, en ved futrikelv, en mellom burfjord og langfjordhamn, noen i indre troms, mellom skjold og svenskegrensa, en mellom grovfjord og gratangen, osv osv.... Men er du nysgjerrig, så er det bare å registrere seg på www.starte.no, så kan du søke enten på en liste over byer og tettsteder(hvis du får opp noe som er i nærheten av deg), eller man kan ta hjemmekoordinatene sine, altså legge inn punktet du bor på, og få opp en liste over de nærmeste boksene. Hvis du plages med å finne ut noe, kan du sende meg en pm om hvilket område som er aktuelt, så kan jeg sjekke på nettet hva som finnes av bokser. (For det er nok over 100 bokser i fylket tror jeg) Og så kan man jo legge ut noen selv etter å ha prøvd seg på noen - for det er gjerne sånn at hvis det er få bokser i et område, så skal det ikke mer enn to ivrige cachere til før det begynner å ha smitte-effekt. Når det først blir noen ekstra bokser, begynner flere med det samme, og de legger ut sine bokser, og så har snyballen begynt å rulle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså når dere klarer å kalle 2 kumlokk for en DOBBEL rundkjøring så er det LOV å mobbe.!!

Rånerunden har en diameter på 1meter å er 3,14meter lang........................................ :)

Utenom når man må fylle bensin på vrakene, da kjører dere 10meter bort fra kumlokkene å bort til esso...

Hvor det igjen står en haug med volvoer med ulovlig slitte venstre hjul................ :D

Hehe, ikke for å være frekk, men kaster du ikke stein i glasshus når du mobber rånere samtidig som du kjører scorpio selv? :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke for å være frekk, men kaster du ikke stein i glasshus når du mobber rånere samtidig som du kjører scorpio selv? :):D

Må nåkk skyte deg ned av fjellet da ja... :D

haha, den dagen 1995 scorpio blir en råne bil tar jeg av meg hatten.... (1995 er frosken, ny type)

Den er nok omtalt som "direktørbil" , "limosine" osv å kjøre, å ingen unge som liker den, (utenom meg)..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kjørte jeg en del motocross, men bikkja tok mer og mer tid.

Nå står jeg en del på snøbrett i på vinteren. Og jeg har nettopp begynt å spille bass i et band der alle er mer eller mindre nybegynnere. Så det er vel mitt lille prosjekt utenom hunder:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nåkk skyte deg ned av fjellet da ja... :)

haha, den dagen 1995 scorpio blir en råne bil tar jeg av meg hatten.... (1995 er frosken, ny type)

Den er nok omtalt som "direktørbil" , "limosine" osv å kjøre, å ingen unge som liker den, (utenom meg)..... :D

Hehe, joda - den er nok litt for ny og litt for skjelden til å kunne kalles rånebil, men merket har store tradisjoner rundt kumlokk, de eldre brødrene til bilen din var også direktørbiler når de var ny, men idag er de å se med div styling rundt kumlokkene...så du skal aldri si aldri.. :D

Hvem trodde i begynnelsen av 90-tallet at volvo 740 skulle bli rånebil? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget, etter å ha lest gjennom tråden, at jeg i min iver etter å fortelle om geocaching helt glemte å skrive noe om andre "ikke-hunde-relaterte" interesser:

Kjører litt snowboard, driver med jakt, fiske, pusler litt med digitalfoto, litt nerding med data, leser ganske mye, elsker hytteturer med pils, rødvin og god mat - og vips plutselig så dette ut som en kontaktannonse - huff :D

Ellers blir det mye jobb, endel surfing på nett (er blitt litt avhengig av å sjekke opp endel sider daglig ja, alt fra sonen til dine penger og så videre), endel film og musikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda - jeg kan underskrive på at det er artig. Ikke minst får man rørt litt ekstra på seg, og det er litt morsomt når man finner "hemmelige" bokser både i turterreng og midt i byen - mange av boksene er sånn at tusenvis av mennesker passerer dem hver dag uten å vite at dem er der.

Holder med deg i at fisking er gøy, men du må jo få på krok da vettu! :D

Golf har jeg alltid hatt lyst å prøve, men har aldri blitt noe av til nå...hvem vet..

Komme ned til Stavanger da, skal jeg lære deg å spille golf vettu :)

Så det var ei kiste og to i nærheten her også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange interesser faktisk. For det første er jeg veldig glad i country, og spiller gitar og synger mye. Har en akustisk 12-strenger som er litt forsømt, en vanlig 6 strenger kassegitar som jeg bruker mye, og en Fender el. gitar som ikke har sett sola siden 2001. Sverger til swestern stål og kobberstrenger. Er med i en revygruppe i Vestfold som heter Pest og Plage hvor jeg trives som vokalist og gummitryne. Jeg kjører litt stilen også, med svær beltspenne, boots med hjulsporer og cowboyhatt. Er glad i hester, og rir så ofte jeg kan. Hadde hest på halvfôr før jeg flyttet til Oslo. Har forresten spilt inn noen låter i studio, og har en hemmelig drøm om å være vokalist i et eller annet countryband. (IKKE danseband nei)

Foto har blitt en stor interesse etter at jeg oppdaget den digitale speilreflekse verden! Begynte med Canon EOS 350D, har nå oppgradert til 20D og en masse med utstyr. Er mest glad i å ta hundeportretter, og får noen oppdrag i ny og ne - har bl.a et oppdrag til nå til våren, hvor jeg skal ta treningsbilder av to jaktlabber.

Så er det bilinteressen da. Det er kanskje obligatorisk for enhver bygdetulling. Uansett, jeg er aktiv i Vw Audi Club Norwegen som etterpåslep og fotograf. I heimen har vi pr i dag en 2004 Audi A4 TDIQ MTM med masse finesser og detaljer, og en konebil/hundebil/varebil som jeg bruker mest - 2001 Caddy. Har blitt frelst av tyske biler, men har en drøm om å ta lastebillappen og kjøpe Dodge Ram SRT-10 en gang.

Jeg veit ikke helt om jeg skal kalle dette interesse eller et mål, men akkurat nå holder vi på med å planlegge oppussing av huset vårt i Andebu (Vestfold) og utover sommeren kommer dette og jaktprøver til å ta all tiden vår. Og jeg gleder meg SÅ mye til det blir fint der, og vi flytter inn igjen og bor landlig til med skog, mark, jorder, diker, daler. Har plutselig begynt å interessere meg for interiør, gardiner og sånt. Det måtte jo komme det og :-P

Men det jeg setter mest pris på her i verden er samboer'n min, og hunden vår Lisa. Våre planer om å flytte hjem og starte oppdrettet av jaktlabrador er det største i livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er'e min tur da... synes mye rart er interessant her i verden, men det er noen få ting jeg brenner spesielt for.

Aller først i livet kommer selvfølgelig min kjøre samboer og livsledsager. Hunden vår Lisa er også blitt et viktig kapittel i vårt liv.

Til daglig interesser brenner jeg hardt for bil og har jeg gjort siden den gang jeg oppdaget hva en bil var. Mesteparten av den lille fritiden jeg har går med til å stelle med bil og farte rundt i Norge og Sverige på sommersesongens mange treff.

Jeg har også trenet kampsport siden jeg begynte å lære 1+1, altså i mange herrens år. Dog liker jeg mer å kalle det en kampkunst ovenfor kampsport da jeg mener filosofien bak beskriver mer kunst enn sport. Jeg har hovedsakelig trent kinesiske disipliner, men også vært innom den japanske formen Jiu-Jitsu. Jeg innehar det dere kjenner som 1. dan, altså 1. sort belte. Har også vært instruktør de siste 3 årene. Og for å slå på skrytingen så innehar jeg 4. plass i det Amerikanske Mesterskapet i Åpen Kampsport 1998... da i min klasse (som var en form for sparreklasse).

Reising er også noe jeg er glad i. Har vært i alle verdens kontinent utenom Australia (det kommer!), de fleste land i Europa, de fleste områdene i USA og overalt i Norge. Reist mye i jobbsammenheng og noe privat. Sammen med min kjære planlegger vi også en biltur i sommer hvor vi skal prøve å røske med oss 17-18 land på turen.

... så, tror det er meg :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rånerunden har en diameter på 1meter å er 3,14meter lang........................................ :D

Ja skjønner ikke at det går an jeg. sykt!

Den er nok lengre enn som så ja :D hehe det er jo trossalt en rundtur da :)

Nei nei de står ikke på esson de står på kysten rundt eller bak bunnpris :D;) fleste i allefall. Dessuten fyller vi ikke på esso lengre for de holder på å bygge om pumpene eller noe B)

Men dette ble vel endel OT det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg blir dårlig av å lese om den adferden der. ..fra eieren, altså. Idiot. Sånne som det der er årsaken til at jeg har vurdert svi av altfor mye penger på å skaffe meg formell kompetanse som hundetrener - for å ha noe konkret å skilte med i sånne tilfeller som det der - fordi jeg er en spinkel og feminint utseende kvinne som fremmede menn stort sett ALDRI respekterer som et intelligent og kompetent vesen, med mindre de tror det hjelper dem komme ned i buksa på meg, men jeg kom til at sånne aldri kommer til å høre på noen som meg uansett, fordi de har sett DogDaddy på YouTube, eller: "Familien min drev oppdrett av schæfer på 80-tallet, så jeg KAN hund, lille venn." 
    • Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...