Gå til innhold
Hundesonen.no

bronsjemerke prøve

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

ja nå går jeg på mitt andre bronsjemerkekurs og det er prøve om 2 uker. Og jeg skal vel prøve å gå opp. Men hvordan kan man belønne? og hvor strenge er de?

Det jeg sliter litt med nå:

er at han kan bli utålmodig under lineføring/fri vd foten om han ikke får belønning ofte nok. TIPS?

På innkallinga så vil han løpe ut til siden, men da kan jeg si nei, også funker det. Vil jeg få masse trekk på det? :)

hvordan skal jeg kreve at han ligger lenge, med tanke på enkelt dekk 2 min.! Og hvordan er det med snusing?

Og er litt redd han stikker under fri ved foten :)

(høres kanskje ike ut som at vi er rede for dette, men nå har jeg jobba mye, og vil prøve.)

Skrevet

Du får ikke belønne under bronsemerkeprøven. Du kan bruke dobbeltkommandoer og si ting, men du vil få litt trekk. De er ikke så strenge på det. Det kommer seff ann på dommern, men det skal MYE til for å stryke.

Lunah følgte sin egen sti på fot, men vi fikk ikke stryk på den, merklig nok :rolleyes:

Skrevet

trur ikke du gies høyere poeng enn 8 om du sier nei til hunden under øvelse. trur det går som dobbeltkommandering. om det gjør det, er det vel disk for det også , men er ikke sikker. har ikke regelverket for bronsemerket her :) kan være det kun er fra klasse 1 og oppover :)

om kristina har rett kan du jo bruke stemme som forsterker men synns det er rart om det er lov å gå å snakke til hunden.. ;)

Skrevet

Du kan belønne mellom øvelsene :) hihihhihi, ikke snakk om å stikke av under bronsemerket for det gjorde nemlig udyret mitt :) Men vi fikk ta øvelsen på nytt og bestod ;)

Skrevet

Du kan belønne mellom øvelsene :P hihihhihi, ikke snakk om å stikke av under bronsemerket for det gjorde nemlig udyret mitt :) Men vi fikk ta øvelsen på nytt og bestod :P

kan man det? nå ble jeg lettet hvertfall! ;) men det er jo ikke lov i de høyere klassene? :)

Skrevet

kan man det? nå ble jeg lettet hvertfall! :) men det er jo ikke lov i de høyere klassene? :)

i de høyere klassene vet jeg ikke.

men ang. belønning under merket så mener jeg det er kommet noen nye regler så man ikke kan bruke godbit eller leke? kun seg selv? er ikke helt sikker, men mener det var noe som er forandra hvertfall ;)

Skrevet

mener å ha hørt at man kan belønne mellom øvelsene ja, men ikke med leke. Men hvor langt kan jeg gå med meg selv?:)

kan jeg løpe undt å gire han opp liksom? :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ikke var lov å belønne verken med leke el godbit mellom øvelsene,bare lov å "bruke deg selv"når jeg gikk opp.

Lurt å hjelpe han litt på de øvelsene han er usikker på,bedre å bli trekt i poeng for hjelp enn å ikke bestå. enig?

Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
    • Hei ambull-entusiaster, håper jeg kan få reklamere litt for dette treffet selv om det ikke er i Norge. Har du amerikansk bulldog og vil treffe flere med samme rase? Her er det en mulighet! Amerikansk bulldog club Sverige arrangerer sitt årlige klubbmesterskap, og inviterer også ikke-medlemmer og andre raser (disse blir selvfølgelig ikke klubbmestere). Vi har få påmeldinger enn så lenge og fristen er allerede til helgen.  Det hadde vært gøy om det var flere med ambulls i Norge som vil møtes for å nerde litt om rasen vi er så glade i.  https://www.facebook.com/events/1953185318641678/
    • Manmat racing belt hos Troll. de er litt store men veldig bra. De syr selv også i Tsjekkia , har ikke fabrikk i Kina som Nonstop. Så støtter man et    lite europeisk firma
    • Har prøvd:  Non-Stop Løype - sikkerhetslåsen åpnet seg i tide og utide, og festene til frontstykket åpnet seg hele tiden Non-Stop Trekking - sitter for høyt, jeg får vondt i korsryggen Non-Stop CaniX 2.0 - frontstykket ble ødelagt etter kort tid Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Non-Stop og leter i grunn etter et belte som IKKE er derifra, men ser at veldig mange har samme, usikre kobling eller så sitter de likt som Trekking-beltet.  Har sett på Canix Pro, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på nonstop.  Medium stor hund (17kg), sterk som en okse. Bruker magebeltet for det meste på vanlige skogsturer eller til sykling,  ikke løping, Ønsker ikke belte med denne type kobling. Aller helst så skal koblingen være FAST, så man ikke kan bytte ut frontstykket..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...