Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AA røntgen..

Zeagle

Recommended Posts

HD og AA røntgen.. Hva koster dette og hvis man får tatt slike bilder, hvor lenge "gjelder" de før man må ta nye??? :?

Lurer på å begynne på Agility med Nemi, men vil være sikker på at hun er frisk og rask først... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
HD og AA røntgen.. Hva koster dette og hvis man får tatt slike bilder, hvor lenge "gjelder" de før man må ta nye??? :?  

Lurer på å begynne på Agility med Nemi, men vil være sikker på at hun er frisk og rask først...  :)

vi skal sjekke Goshi på onsdag, og det koster 1700,- til 1800,-. Men da microchipper vi henne og.

Du må ikke ta nye bilder, det er sånt man gjer en gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at man kunne utstille en hund som ikke var ID merket??  :?  

Kan man egentlig utstille en hund, hvis den har HD?

man kan stille ut valp uten ID merking, men voksne må være merket. Vi bruker å ID merke i forbindelse med røntken.

Jo, man kan stille ut hund med HD, men eg ser ikkje hensikten med det... (har aldri forstått vitsen med å ha gode plasseringer og jobbe frem en hund som man ikke kan bruke i avl...)

men nå får man jo lov til å avle på svak HD, i schäfer er det i vært fall lov. men skal du f.eks. stille en voksen hund på Norsk Vinner så må han være fri. (Tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så stor prismessig forskjell på bare hd røntgen eller begge deler? Fikk vite at det var påkrevd med HD røntgen, men fant ut at det var best å gjøre begge deler så hun ikke har skader som vi gjør verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er vi og ferdig med røntken av Goshi. Og hun har desverre HD. Vetrinæren mener at hun i vært fall har middels grad.... Såg selv på bildene og det var ikke vanskelig å se forskjell på venstre og høyre hofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er vi og ferdig med røntken av Goshi. Og hun har desverre HD. Vetrinæren mener at hun i vært fall har middels grad.... Såg selv på bildene og det var ikke vanskelig å se forskjell på venstre og høyre hofte.

Nei dette var virkelig trist og høre :D Er så lei av denne sykdommen :)

Hva har dere tenkt og gjøre med henne nå da? Du skal vel ikke utstille henne mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, å stille henne ut er ingen vits i. Hun blir stilt i bergen denne helgen, men det er fordi hun allerede er påmeldt og vi har betalt. Etter det så er det stopp.

Hun vil da bli familie hund for oss. Men nå vet jeg IKKE hva vi skal gjere, ny valp av samme rase eller finne ny rase? Skal vi vente og se hva som dukker opp, og klarer vi det...?

Nei i dag er det mange spørsmål i luften og eg finner ikke svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne din dyrlege se hvad grad det ca er og min ikke??

Du havde vel ikke regnet med dette?

Kunne du prøve at se på dogweb for mig? Der er sikkert ikke kommet noget endda, men er desperat etter og vite det og stadig redd for det og :)

Da er det 2 schæfere herinne som har fået konstateret HD på 2 dage. Huff :D

Da dyrlegen om dette var kommet hen av opveksten eller om hun var født med det?

Hvordan reagerede du da du hørte det. Jeg gik helt i chok asså. Klarte ingenting ;) Ikke engang og skrive under på noen papirer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke være en B. For det er vel egentlig HD fri det også??

Det er grader på A og B. Man kan ha B1 og B2 - men det er vel ikke så vanlig at de graderer lenger her i norge, så du har nok rett...-det er å håpe på en C..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Rocky og Goshi HD :-o , nei så trist da :)

Dere får vell ha vellkommen i klubben for de med hunder som ha HD da og håpe at ingen av dem har den samme graden som Aiwa har. Jeg krysser fingrene for det. :wink:

Hvor skal Goshi stilles ut da?? det er ikke på Os vell på Søndag?

Der skal vi med Småen og Aiwa, men nå gidder jeg ikke å stille Aiwa lengre etter det så sant det ikke er en NKK utstilling, men Småen skal vi fortsette med og håper hun fortsetter å gjøre det bra, på søndag blir første utstillingen hennes i championklasse så det blir jo gøy å se hvordan det går da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Kjipe greier det der meg HD.....  :D  ;)  

Forresten. Jeg kan godt sjekke ut ting på DogWeb.. Hva trenger du hjelp med Heidi?

Bare si i fra, så hjelper jeg gjerne til!  :)

Kine har vært så snill og låne meg passordet til dogweb, så nå kan jeg sjekke det selv ;) Men fy hvor jeg gruer meg til resultatet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å høre at både Rocky og Goshi hadde HD... :) Blir litt skremt her jeg sitter, for vi vil så gjerne trene agility. :-o Håper dere får konstatert en mild grad.. Så får vi se når vi skal ta bilder, blir ikke med det første uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...