Gå til innhold
Hundesonen.no

tøybur


Recommended Posts

Er på leting etter et bur jeg kan bruke på fremtidige utstillinger, og da har jeg tenkt litt på tøybur. De er vel lette å ta med seg. Men er de sterke nok til at en hund på rundt 15 kg. kan stå på det? Høres jo litt usannsynlig ut. :unsure: Er jo kjekt å ha et bur hun kan stå på sånn at jeg enkelt og greit kan ta siste finpussen. Stålburene tåler vel å bli stått på, spesielt om man legger en plate eller noe oppå..

Hvordan bur bruker dere på utstilling?

Hvor stort/lite bur burde jeg kjøpe til min cocker for å ha med på utstilling?

Takker på forhånd for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Tviler på at tøybur er så sterke at en hund på 15 kilo kan stå på.

Brukes selv tøybur til Milo(eller, kjøpte i dag, ksla begynne og bruke!) og det er veldig smart.

Angående størrelser så er jeg ikke helr sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes tøybur som er solide nok til at hun kan stå på de, men hvis du skal ha bur med på utstilling er nok et tøybur enklest å ta med. Å drasse med på et tungt stålbur på utstilling kan ikke være så gøy. Skal du ha tøybur kan du se innpå www.dyrehuset.no. Er billig der i forhold til andre nettbutikker (etter hva jeg har sett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På plantasjen har de greie tøybur til 249 kr, tror det største kan passe en cocker. Dette er ikke sterkt nok til at hunden kan stå på det, men det er rimelig og greit, og lett å få med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På plantasjen har de greie tøybur til 249 kr, tror det største kan passe en cocker. Dette er ikke sterkt nok til at hunden kan stå på det, men det er rimelig og greit, og lett å få med seg :)

Jeg kjøpte sånne bur igår, kjempe fine bur, men hundene kan ikke stå på toppen av de da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. :) Det var det jeg trodde, at man ikke kan stå på et tøybur altså, tenkte om det kanskje var noen som hadde funnet en lur løsning på det (plate oppå eller lignende). Jeg har nok sett hunder stå på stålbur med trekk oppå, også trodd at det var tøybur.. :P

Tøybur ser utrolig praktiske og lettvindte ut, men jeg har lyst på et bur jeg også kan bruke som bord, så jeg får vel kjøpe et mindre stålbur. Igjen, tusen takk for svarene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si en ting:

Det største buret på plantasjen passer til Milo...Klarer fint og snu seg der inne og tar stoor plass :)

Har det buret til Mia og, og det er jo kjempestort! :) Sikkert plass til en eller to cockere til inni der. Men det gjør ingenting, får bare kjøpe et til som er mindre (var jo ikke så dyre). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si en ting:

Det største buret på plantasjen passer til Milo...Klarer fint og snu seg der inne og tar stoor plass :)

kan jeg spørre hvor stor milo er? høyde og vekt.. lurt på å kjøpe et sånn bur på plantasjen, men er innmari usikker på om det blir for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Milo er sånn ca rundt 58cm ...Sist gang jeg veide han, (i jula!) så veide hann rundt 21-25 kr.. :innocent:

Kan legge ved et bilde av Milo, og plassen han har inne i buret...

Legger deg til på msn så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tøybur fra plantasjen og ellos :huh: Det fra plantasjen har jeg stelt nana oppå, så det virker egentlig ganske solid. det fra ellos er lixsom sånn rundt på toppen så det går ikke ann å stelle hunden der.

Jeg bruker bare stoffbur på stevner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo er sånn ca rundt 58cm ...Sist gang jeg veide han, (i jula!) så veide hann rundt 21-25 kr.. :D

Kan legge ved et bilde av Milo, og plassen han har inne i buret...

Legger deg til på msn så snakkes vi!

Sikker på det ? :D

Synes han veier litt for lite, ikke så lett disse skriveleifene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...