Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hund?


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg skifter favoritt raser ganske ofte for tiden, så jeg har ikke peiling på hvilken rase det blir. Vet at jeg skal ha (miniatyr) bull terrier en gang, men vet ikke om det er rette tida ennå. Blir mest sannsynlig en liten hund og mest sannsynlig tispe. Heldigvis har jeg god tid på å bestemme meg, blir ikke ny hund før om noen år tenker jeg, selv om jeg helst ville fått en valp i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok bare shelties i mange år framover, og jeg har mange tisper/hanner/kombinasjoner jeg ønsker meg valp etter :)

I første omgang blir det nok ei tispe fra første kullet til Saeta, som jeg planlegger neste år om helsestatus er OK. Faren der er (foreløpig) bestemt, det blir han her: Robbie

Jóga skal også ha et kull til, dersom hun får en 1. premie til i eksteriør. Hun får denne utstillingssesongen på seg <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_tongue.png' alt=':P'> Passer det sånn, kommer jeg til å ha valper på begge samtidig. Far til det kullet blir kanskje han her: Mac

om ikke jeg finner en fin tricolour hanne jeg liker.

Ellers ønsker jeg meg tispe fra England/Skottland, Gjerne fra Japaro eller en annen kennel i Storbritannia, det er generelt høy standard på hundene derfra...

I Norge drømmer jeg om ei tispe etter Nora eller Iwi, men dette er mest på drømmenivå da :)

Uansett ønsker jeg mei ei sheltietispe av hver farge en gang i framtiden, og når vi får plass ønsker jeg meg også en hannhund eller to, farge spiller igrunn ikke så stor rolle.

Også skal vi ha en aussietispe engang, helst Blue merle NBT. Gubben vil gjerne ha en schäfer, så vi får se når vi får mer plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen ny hund med det første, men når jeg flytter ut så blir det hund.

Og da blir det mest sannsynlig en Toller, men kjønn vet jeg ikke helt. Har jo hannhund fra før av, men han er kastrert. Så tispe er jo ikke så "farlig" da. Men må si jeg liker hannhunder mest. Men har nesten funnet navnet om det skulle blitt toller tispe :)

hvilken oppdretter er jeg usikker på, men blir nok en som har hatt kjennskap til rasen i lang,lang tid. Og som er seriøse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hade lyst på hund med samme kombinasjonen som leo. Men da jeg snakket med oppdretteren min for noen dager siden fik jeg vite at det ikke vile bli flere valper på denne kobinasjonen og at mor ikke skulle ha flere kull :). oppdretteren vil bli den samme som leo vis det blir tibbe. skal ha ny hund om ca 2 år, vil ikke at leo skal vokse opp som ene barn. Har egentlig mange raser som står sterkt på ønkelista mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt en hund akkurat nå har jeg lyst på en shih tzu til.. Da kunne jeg tenke meg tispe,men samtidig vil jeg ha hann hund.Ehm.. kanskje jeg burde hatt to? :P

litt frem i tid har jeg lyst på KO,fra little Merlin kennel selvsagt. :P

Det er vel de to rasene jeg er like sikker på hver dag at jeg har lyst på.

Men det er mange fler jeg kunne tenkt meg sånn kanskje liksom.. Vurderer kariere som hundepasser,får stilit behovet for de hunderasene jeg kunne tenke meg. :P

For jeg kunne også tenkt meg cavalier(søsteren min har et kull med cavalier king charles valper nå. :) ,Greyhound(egentlig veldig lyst på men ikke helt sikker),da ville det blitt fra nevnerneverland som ikke er en kennel men en organisasjon som redder hunder.

Samtidig kunne jeg tenkt meg en blandingshund,da gjerne fra FOD,FFHO e.l.. (litt trang til og hjelpe ja. :unsure::) ).

Hmm.. Det er så mange.. Men KO og Shih tzu er de jeg er heeeelt sikker på at jeg har lyst på.

Vel,kanskje ikke heeeelt på KO da,har jo ikke sett de i live enda,men det jeg har lest/hørt/sett så er det en rase jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha en aussie, fra Ki-Ro-Ma's eller Aussiegården.. En hannhund troor jeg, men kanskje en liten, kjapp tispe hadde vært fint? Kjønn er ikke såå viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...