Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte går DU tur med hunden din?


janne&kenny

Recommended Posts

På en vanlig dag: En 15-20 minutters tur på morran, så en tur på mellom 1 og 2 timer på ettermiddag. Liten tissetur om kvelden. I helgene prøver vi å få til minst én tur på mellom 2 og 3 timer. På dager hun skal være alene i mer enn 5-6 timer, prøver vi å legge inn en morgentur med søksøvelser på ca 45 min.

På hovedturen er det sjelden vi "bare" går. Legger alltid inn et ganske omfattende godbit-/gjenstandssøk, og trener litt på andre ting innimellom (innkalling, stopp, fri ved fot, avstandskommandering osv). Liker ikke å tusle langs veien i nabolaget, så om det er håpløst føre i marka tar jeg henne heller med på en tur i byen, slik at hun får litt miljøtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca 1/2 time morgen og kveld og 1 1/2 time midt på dagen. Noen ganger leker hun enstund med andre unghunder. Noen ganger trener vi aktivitetsøvelser en stund, så det er slett ikke alltid at vi går så veldig langt. I sommerhalvåret kan vi gå timesvis i skogen et par dager i uka, og da blir selvfølgelig morgenturen og middagsturen slått sammen. Gleder oss til skiløypene forsvinner!!

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en tir på 20-30 min om morgenen hver dag, så tur på 1-1,5 time ca 5 ganger i uka. I helgene så kan vi gå turer på 2-4 timer alt etter hvordan vær og humøret er :huh:

Så får hun flere tisseturer i hagen seff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute ihvertfall en time eller to hver kveld. De dagene han må være alene hjemme tar vi oss også som reglel en tur på ca. en halv time før jeg drar på jobb. I helgene prøver vi å komme oss ut i skogen eller på fjellet på en lengre tur. Det er ikke alltid vi går tur, noen ganger går vi bare ut på jordet og herjer litt eller har gobitsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini får minimum 3 turer om dagen.

Om morningen ved 7-8-9 tiden kommer ann på når jeg starter på jobb.. en på ettermiddagen ved 16-17-18 tiden. kommer ann på når jeg slutter. og en tur om kvelden.

Lengden på turerne kommer ann på om jeg har dårlig tid eller ikke. pleier mest å gå lang turer i helgene.

får noen lengre turer i uke dagene å. men ikke noe fast. Tar dag for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute å lufter Eddie fire ganger hver dag.

Dessverre er det ikke hver dag jeg går lengere turer,men når jeg lufter han får han løpe fritt.Og når det begynner å bobble med energi må jeg jo bare gå en tur,helst i skogen hvor han kan løpe fritt.Men nå som det begynner å våres blir det oftere og oftere lengere turer,fra en halv time til to timer.Liker å gå i skogen jeg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig dag er vi ute 4 ganger; på morgenen, etter skolen, på ettermiddagen og kvelden (moren min og jeg bytter på det). En lengre gå-tur og tre korte for "luftingens" skyld. Det med lengde på turene varierer selvfølgelig, særlig i helger og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo alene, jobber og har hund.

Min gjennomsnitts-hverdag:

Tur: 0700-0730

Tur: 16:00-17:00

Tur: 22:00-22:30

Morgenturen er for det meste rolig.

Ettermiddagsturen, er først oppvarming, så løping opp bakker/skråninger. etterpå, tar jeg han gjerne med på inngjerdet område, h vor han kan hilse på andre hunder, eller leke alene med meg, om det iikke er noen andre der.

kveldsturen igjen, er da både rolig oppvarming, samt da litt løping opp skrånnger.

videre, er det alltid noe jeg skal iløpet av hverdagen og hunden min har ikke vært alene utenom arbeidstid, siden jeg fikk han (fredag).

jeg merker han har allerede fått en del bedre kondis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alex har ikke no fast tid og går tur egentelig.

Han får en om morran og en om kvelden minst.

Og masse små turer og lang turer mellom det.

Pluss at vi har løpesteng på ca 10 m som han har ute i hagen.

Men vis han må på do eller vil ut uten om detta sier han i fra selv, hehe.

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mellom 2-3 turer til dagen åsså er vi en del i hagen også han har ikke mangel på mosjon vil jeg si da...Skal lage løpe streng til han når han blir eldre også garde til han med et hunde hus :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egen gressflekk (og parkeringsplass) rett utenfor døra her, så på morgenen slipper jeg de bare ut døra i flexien så de får gjort fra seg før jeg drar på universitetet.

Aussien blir trent en del med, så de dagene vi ikke trener får han en lengere tur alt fra 45min- noen timer (som oftest med huskyen).

Huskyen blir det mest turer på; 1-3timers tur om dagen med kløv, trekk eller mye løping i tungt terreng. Hun er mest forøyd med fysisk trim.

På kvelden får de en 15min tissetur oppi lia bak huset, så fremt jeg ikke er helt utslitt, da blir det lufting på plenen i flexien;) Ellers får de komme ut å tisse når de må:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...