Gå til innhold
Hundesonen.no

Velge rase


Marn
 Share

Recommended Posts

Heisann! Jeg har lenge tenkt på å få meg en valp. Jeg har vokst opp med hunder og kjenner at jeg savner det å ha hund. Nå prøver jeg å bestemme meg for rase. Jeg har sett mest på staffordshire bull terrier og dverg pinscher. Det jeg egentlig lurer på er om folk kan dele litt av sine erfaringer med de to rasene?
 

Jeg vil ha en hund som går overens med andre mennesker og dyr. Hunden må kunne være aleine i korte perioder. Jeg leiter etter en hund som er leken, kosete, lærevillig og lojal. Når det kommer til bjeffing så er ikke det et veldig stort problem. Jeg kan tolerere litt bjeffing, men er ikke ute etter en hund som bjeffer på «alt og alle». Jeg vil helst ha en liten til medium størrelse rase.

Hvis du har noen forslag til rase som kanskje hadde passet bedre så settes det også stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staff og dvergpinscher passer ihvertfall ikke til kriteriene dine. Dp har en tendens til å bjeffe på alt og alle, og staffen går sjelden overens med alt og alle. Og så kommer det litt an på hva du mener med lærevillig. Hvis du vil ha en hund det er lett å trene til å gå løs, eller drive hundesport med, så er ikke dvergpinscher det beste valget. Staffen er nok fin der. Hvis det ikke er viktig for deg at de går overens med andre hunder så er definitivt staffen det beste valget av alternativene dine.

Det er vanskelig å foreslå noe ut fra kriteriene dine.

Hva skal du ha hunden til? Selskap? Hundesport?  Hvor mye tur/aktivitet vil hunden få til daglig?

Pelstype/pelsstell? Er det ok? Eller vil du helst ha glatthåret?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...