Gå til innhold
Hundesonen.no

Tåledd problem


Recommended Posts

Har noen vært borti dette før? Fysioterapeut mener det er leddbånd som er skadd, enten at han er født uten eller at det har skjedd ved fødsel, valpekasse eller senere. Vanskelig å se på bilde forfra, men selve tåleddet (der leddbåndet egt skulle vært) er bøyd ned og går ikke opp i en krøll som resten av tærne. Det kan bli et problem, men det kan også gå helt fint og ubemerket. Må nesten se hvordan det blir etterhvert som han vokser. En kan se på bilde at tredeputen til tåleddet allerede er annerledes og neglen har rar vinkel og form.

Jeg frykter jo amputasjon av denne tåen. Har noen vært borti det? Hvordan fungerer hunden til daglig med løping og aktiviteter? 

Dette er en valp på fire måneder

AC164F97-2AA9-43AE-8B8C-2FA10E263310.jpeg

9FBC19AB-CC68-4A8B-92AF-C09D854B5804.jpeg

82F36284-6D5C-482F-8165-D5F669257A85.jpeg

940F9564-BD54-4C0D-89ED-1CA5E9AF5CF3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere hunder som har fått amputert en tå. Ingen av dem har hatt problemer på noen måte etter amputasjonen. De beveger seg som før ?

Det var snakk om å amputere en tå på den ene hunden min. Det bekymret meg overhodet ikke. Men heldigvis ble hun bedre, så hun fikk beholde tåa si ?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...