Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Dyreklinikk i Brummundalsområdet.

Recommended Posts

Har ei venninne som akkurat har flytta til Brummundal, og som da trenger en ny dyreklinikk å forholde seg til. 

Noen som har no anbefalinger?

De har ei tispe som skal steriliseres i løpet av sommeren, så de må være gode på flere områder enn at de er hyggelige og greie ved vanlige standardbesøk..

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jepp dessverre et hav av fornektelse... 
      Og for meg er det virkelig drømmerasen, jeg elsker lundehunden mer enn noe annet. De er så kule små hunder som matcher min personlighet hundre prosent. At dette er satt igang er så bra, så kanskje flere mennesker i fremtiden får oppleve den vidunderlige rasen, men da litt sunnere og sterkere både fysisk og mentalt.

Jeg kan forstå at det er skremmende når man har hatt rasen hele livet, men så spesielle er ikke lundehunden. Ja de har sine særtrekk, selvfølgelig. Men de er ikke så unik som alle skal ha det til. Og uansett, alle raseentusiaster sier vel det samme, at det er den mest unike rasen som finnes?  
      Hvis du virkelig elsker rasen, så ønsker du det beste for den. Dette er det beste for rasen. 
      Mange av de er jo redd lundehunden skal miste særpreget sitt. Og ja, jeg som har førstegenerasjons krysning kan skrive under på at den hunden er milevis unna en lundehund i væremåte. Han er ikke litt lik engang, jeg antar han mer eller mindre har hentet hele personligheten fra buhunden. 
      Men! Sønnen hans mer eller mindre hundre prosent lundehund personlighetsmessig. Så det tok ikke lange tiden før "særpreget" kom tilbake. Kanskje for raskt? Kanskje vannes det ut for effektivt igjen. Men så er det nå sånn at man må jo begynne en plass. Dette er en start, et forsøk på å se om det kan hjelpe. Og ikke minst så er det en sidepopulasjon, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan la være bry seg med krysningshundene.
    • Samme tilbake ❤️ 

Jeg opplever det samme som deg, jeg er rystet over holdningene folk har til det å være hundeeier. Men det ligger jo dessverre i ordet, vi eier et annet individ (som er en helt annen diskusjon igjen, men det er faktisk noe jeg over årene har begynt å få et skikkelig issue rundt. Den ideen om at jeg eier et annet vesen. Det føles skikkelig ekkelt?). Hundene har niks nada de skulle sagt til hvilket hjem de havner i, hvor mye tur de får, hvor mye mat de får, om de får gjøre som de vil i løpet av en dag. Null rettigheter what so ever. 
      Menneskets beste venn, ja. Kanskje vi skal prøve være litt mer hundens beste venn også da. Dette bestevenn-greiene går begge veier. Og jeg kan skrive under på at jeg holder ikke vennene mine nede ved tvang til de gir opp

Ja hva er dette kontrollbehovet egentlig? Jeg klarer ikke forstå det..

Jeg får ofte høre "hvordan orker du ha hund med sep.angst, jeg hadde aldri klart det". Ok? Hva er alternativet? Det finnes ikke noen andre alternativer enn at jeg har han, eller hinter folk til avliving/omplassering/whatever? Jeg har kjøpt han, min hund = mitt ansvar fra den dagen jeg fikk han og til han, forhåpentligvis eldgammel, sovner inn. Igjen denne forestillingen om at det er en gjenstand du bare kan kaste fra deg når den ikke ble helt som du hadde tenkt  Han lever kanskje 12-15 år. Jeg kan avse det av livet mitt liksom. Til gjengjeld får jeg så mye tilbake fra han, så det er liksom verdt det uansett om livet har sine begrensninger så lenge vi har han.

Ble litt avsporing dette da... Men ja, dette er noe som frustrerer meg så voldsomt. Hunder er levende, pustende vesen som fortjener like mye respekt som en selv. 

• Jeg tar det med en gang før det blir en ordentlig infeksjon. Etter min erfaring går ikke dette over av seg selv. http://tormaha.com/PDFformat/Stellavhund/forhudsrens.pdf
    • Jeg nærmer meg et helt år som hundeløs, jeg er valpesyyyyyyyyk! Jeg har faktisk aldri vært SÅ lenge uten hund, jeg 🤪
    • Edit; ooops, skreiv visst i feil AN-tråd
  • Nylig opprettede emner