Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Farlig omsorg for gatehunder

Recommended Posts

Jamen hvis vi bare lover å importere hunder uten rabies, da?

De skriver at 14% av gatehunder som har vært hos norske veterinærer ikke er rabiesvaksinert? Det var skummelt høyt, tatt i betraktning at rabiesvaksine er påkrevd for å ta inn hund til Norge fra Europa...

Edited by simira

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei!  Hva er egentlig den beste måten å introdusere hunder? Leser mye om å gå sammen i bånd - noe vi har gjort og som forøvrig går greit. Det er snakk om mine to (hannhunder, ene på snart 4 år ukastrert og valpen på 6 mndr) + en schæfer på 9 mndr. Men hvordan går vi videre fra båndturer? Ønsker jo etterhvert at alle hundene kan være inne i leiligheten sammen. Per nå er Milo stiv i kroppspråk og knurrer hvis schæferen nærmer seg, men den har mye lyd noe Milo reagerer på (og alltid har gjort). Virker som han ikke klarer å lese han skikkelig? Men går helt okei og vanlig utenom, da kan de gå med bare oss mennesker i mellom uten noe lyd. Schæferen ble kjemisk kastrert for 2 mndr siden og Milo pleier ikke reagere på kastrater som regel. Har ikke fått snust på hverandre skikkelig, så usikker på om Milo merker han er kjemisk kastrert. Han kan fint gå løs uten å gå i nærheten av schæferen eller vise noe særlig interesse - han er ikke av den lekne typen og liker å gå å snuse litt for seg selv.  Valpen er valp, så han vil bare leke. Blir litt voldsomt for han pga størrelsesforskjellen - men utenom det ser jeg ingen problemer der😊
    • Jeg savner opplysninger om hvor lenge du har hatt hunden? Eller er det jeg som overser?  Jeg har omplasseringshund nå, og jeg var veldig opptatt av å ikke kreve noe av ham den første tiden. Tenker det er en stor omveltning for en hund å komme til et nytt hjem. Min hund fikk myye tid til å finne seg til rette. Han måtte lære seg å kommunisere, finne ut hvordan han skulle kommunisere med meg, si fra når han ville ut osv osv. Jeg brukte mye tid på å være på tilbudssiden, prøvde å finne ut hva han likte, hva som var gøy, hva som var skremmende, og veldig lite tid på å kreve. Tror det tok bortimot 3-4 måneder før han viste sitt rette jeg. Nå er han verdens beste hund, viker ikke fra min side, vil helst ha kontakt hele tiden. Så det jeg egentlig lurer på, er om du har gitt det nok tid?
    • Tuusen takk for tips 😊
  • Nylig opprettede emner