Gå til innhold
Hundesonen.no

Spøkelsesalder? Eller?


Sdvabn
 Share

Recommended Posts

Hei igjen? blir noen spørsmål her fra meg, men er så greit å få høre andres erfaringer ? har en sheltie på seks måneder. De siste ukene har han begynt å bjeffe noe veldig mot fremmede som kommer plutselig på. Kan fint være i sentrum uten bjeff, men nåde de som møter på oss i skogen. Nå har det gått over til både bjeff og knurr. Jobber med meldetrening, men er så redd han skal forbli sånn redd for ukjente resten av livet? han kan av og til bort for å lukte, men trekker seg unna hvis de beveger seg. Mens andre ganger er han tillitsfull og hilser fint. Kan dette være spøkelsesalder og gå over av seg selv? ?? Dyrlegen mente det, mens hundetreneren mente han var en veldig usikker hund og at jeg må jobbe hardt med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være begge deler, jeg ville uansett jobbet med det. Selv om det er spøkelsesalder og ikke usikkerhet så kan det sette seg om det ikke jobbes med, og hunden er i en sårbar alder der ting kan sette seg for resten av livet.

Om hundetreneren har god kompetanse på adferd og språk, og har sett hunden i disse situasjonene, så ville jeg nok stolt mer på treneren enn dyrlegen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...