Jump to content
Hundesonen.no

Valp søker lekekamerat

Recommended Posts

Hei :) Så innlegget ditt om lekekamerater for valpen din. Vet ikke om det er aktuelt lengre, men jeg har en samojed gutt på 5mnd, som også trenger å få lekt litt :) Bor på Straume :) Gi meg gjerne en lyd dersom du vil treffes en dag :)

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg er alene og jobber fullt. Jeg sørger for at jeg er sammen med dem resten av tiden i hverdagene. En gang iblant kan jeg lufte dem og gjøre noe på kvelden i hverdagene etter jobb, men det holder jeg til et minimum, maks 1-2 dager i uken, sjelden så ofte heller. Da går jeg en god tur og er sammen med dem til 19-20tiden. Som regel er de med meg om jeg skal på besøk til venner eller familie, så det er sjelden de trenger være alene i ukedagene etter jobb. Jeg har to hunder, og jeg synes det er fint at de kan ha hverandre når de er alene hjemme. På sikt når jeg har bedre råd, håper jeg på å kunne få dem luftet i løpet av dagen 2 ganger i uka, eller benytte meg av hundebarnehage eller lignende 1 gang i uka. Eller at jeg kanskje en dag har en samboer som overlapper litt sånn at det ikke blir så mye alenetid.  

Det går greit å ha jobb og hund, men man må være forberedt på å prioritere hunden når man ikke er på jobb.  
    • Det er veldig mange hunder som er alene 8-10 timer om dagen (normalt kommer jo reisetid i tillegg). Selv om det ikke er ideelt synes jeg det er helt greit, så lenge hunden da får den oppmerksomheten og aktiviteten den trenger den resterende tiden. Problemet er at de ofte ikke får det heller. I tillegg til jobb skal man til legen en tur, handle, i en bursdag, på kino... Noe kan man velge bort, noe ikke. Om jeg i full jobb ikke kunne hatt med hunden ville jeg nok sørget for lufting/aktivisering i løpet av dagen ihvertfall et par dager i uka, og prioritert hunden ellers.
    • Kjempe bra video, så flinke dere er sammen🤩🤩
    • Nyyydelig😍😍 Ser ut som det bor en ramp inni der ja😄
    • Ha hund med på jobb, jobbe hjemmefra, ha hund i bilen (må være egnet mtp både varme og kulde såklart) og bruke lunsjen/pauser på tur, jobbe deltid, overlappe med samboer/barn, ty til pass/hundelufter er alternativene man har når man skal jobbe og ikke ønsker at hunden skal være alene 8+t. Personlig har jeg hatt hund med, og jobbet deltid. 
  • Nylig opprettede emner