Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjøt ulv fra bilen

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Idag er det en uke til jeg henter valpen!  Krysser fingrene for at den neste uken går fort 
    • Som overskriften sier så jobber jeg turnus og derfor har en varierende hverdag. Såvidt jeg har skjønt er det best for de fleste eller alle hunder med en stabil hverdag. Så jeg lurer egentlig på om å eie hund er noe jeg burde gå for, eller vente til jeg er i annen jobbsituasjon. Etter mine undersøkelser har jeg kommet frem til at Bullmastiff er den hunden som på papiret passer best for meg. MIne preferanser og hva jeg kan tilby er som følger. Jeg ønsker en hund som kan ta lange gåturer. dvs 8+ i skog og fjell/ og evt overnatte ute når det ikke er snø(dvs telt, dnt hytte til hytte etc. Ikke konstant ute i bakhagen). Ikke er liten.  Ikke kreve mer enn 3-4 turer ut om dagen hvor en er 0,45-1,5 time. Turer ute på ski, men vesentlig kortere enn om sommeren. Må være rolig, stille og fleksibel i tilfelle jeg jobber nattevakt og sover litt om dagen.  Hva jeg tilbyr hunden er: Leilighet i umiddelbar nærhet av parkområde. Kort vei til skog. Jeg bor i en 67kvm leilighet. En eier som beveger seg generelt mye. Ligger på en vanlig dag på 10k - 20k skritt. Jeg har mange hjelpere. Dvs personer i omgangskrets og familie som kan være hundepasser.   Jeg vet det er mye rundt det å leve med hund, men dette er egentlig et rent praktisk spørsmål til noen med mer erfaring enn meg. Som jeg nevnte i begynnelsen er det forsvarlig for meg å ha hund med tanke på turnusarbeid og manglende kontinuitet i hverdagen. Er det noen hunderaser som evt vil håndtere å bo med meg og innehar de kvalitetene jeg ønsker i en hund. Jeg nevnte at jeg har mange hundepassere så en ordningen med å plassere hunden hos andre mens jeg har nattevakter er en mulighet. Men jeg vil foretrekke en hund som i utgangspunktet vil håndtere situasjonen. Ps: Nattevakt er ikke mer enn 2-3 ganger i måneden. Noen som har noen forslag om rase og/eller tanker om hva jeg evt må gjøre for å kunne ha en glad og fornøyd hund. Alle svar vil bli satt pris på. Mvh Vegard    
    • Hvis det er prolaps trodde jeg det var viktig med operasjon så fort som mulig? Kanskje ta en telefon til dyrlegevakta, kanskje hun trenger flere typer smertestillende eller noe sånt? Høres jo ut som hun har veldig vondt stakkars   
    • Denne videoen forklarer fint om tannproblemer og røntgen syns jeg  https://www.facebook.com/AniCuraNorge/videos/178061893109734/  
    • Har en hund som ble akutt veldig dårlig i går, klarte ikke stå eller gå. De mistenker prolaps, og sendte oss hjem med smertestillende. Ny dyrlegetime på mandag. Kom inn til henne idag morges, da satt hun seg opp, og klarer nå ikke legge seg ned igjen. Vurderer å ringe dyrlegevakta. Synes det er helt dyreplageri dette, selvom hun får smertestillende.
  • Nylig opprettede emner