Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter til Treat & Train/Manners Minder?

Recommended Posts

Har nettopp gått til innkjøp av vidunderet Treat & Train (tidligere Manners Minder), og gleder meg allerede til å ta fatt på treningen og kvitte meg med den åpne godbitskålen. Stortsett fungerer den bra og bikkja følger ivrig med, selv om den bråker litt når den snurrer.

MEN under testing og tilvenning ser jeg allerede et lite problem med godbitene... Vi pleier å bruke myke godbiter, typ Woolf, Nature's Menu, etc, rett og slett fordi det er det han responderer best på. Men mange av disse setter seg fast når disken snurrer, så det ender med avbrekk i treningen hvor jeg må fiske ut biten som har satt seg fast, bikkja får ikke belønning til riktig tid, osv. Litt frustrerende.

Skjønner jo at det er jeg som må bytte godbiter, men iom at jeg har vært på de same typene så lenge, er jeg litt usikker på hvor jeg skal gå. Vet at mange bruker tørrfor til denne, men det er uaktuelt for min - det blir aldeles IKKE sett på som belønning. Han tåler heller ikke pølser, så det er også uaktuelt (tror vel de også hadde satt seg fast?). Trenger derfor forslag på smakfulle godbiter som er såppass faste at de ikke jammer maskinen? Han er dessvere litt kresen, så dogman tørre hundebeinkjeks fungerer heller ikke bra i lengden...

Ser nettsiden selv anbefaler ting som kattemat og cheerios, noen som har testet disse? Ellers er det jo bare amerikanske godbiter jeg ikke har snøring på... :innocent:

På forhånd takk for alle tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker slike hjertegodbiter 

51425_Dogman_Favoritt_mums_minihjerter_i

Enkelte hundebein-forma i ala samme serien funker også fint for meg :)  hvis du bor i nærheten av Sverige, så bruker de å selge slike drit billig på ÖoB :) typ 30,- for en boks på 500g

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kattemat funker sikkert kjempebra. Mine hadde elsket det :P

Jeg bruker tørrfôr. Det fra Royal Canin med en sheltie som hopper over et hopphinder foran på posen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det var svære egg! Eller, det ser sånn ut på bildet, hvert fall i forhold til slangen? Hvor store er de? Er de runde eller flate?
    • Åh, jeg kjenner meg SÅ igjen! Happy har vært, og er til tider, klin kokos gærn i huet og det får det virkelig til å koke inni meg av og til. Spesielt når hun finner ut at hun skal ha zooome raptus i bånd og surrer inn både meg og de to andre og vel så det. Eller når hun pirker borti "storebror" og de herjer og styrer på inne uten å høre etter. Men, så er hun jo søt også, når hun kommer krypende opp i armkroken i senga eller legger seg på fanget når hun er trøtt, eller når hun får det for seg og gå fint i bånd og passerer andre hunder som om hun aldri har gjort annet. Eller bare er en utrolig trygg og fin hund som tar det meste på strak arm, da smelter hjertet mitt og alt er verdt det. Det vil jo tross alt gå over og tullet hennes er jo tross alt unghundstreker. 
    • Ingen svar, men akkurat dette gjør vår hund også! med en gang jeg ligger alene i sengen så blir hun helt besatt av hodeputen hans, og lakenet der han ligger. 
    • Ingen trøndersoniser som tilfeldigvis vurderer finsk lapphund og lyst til å låne en ei helg? 
      Evnt noen som vil passe en fjompete lapphund selv, helga i uke 19? 
    • Uten på noen måte være eller virke avvisende må jeg få gjenta @Kangerlussuaq sitt innlegg tidligere i denne tråden om at det er ikke dette denne tråden handler om. Det står deg fritt å diskutere global og nasjonal naturforvaltning men da i en ny tråd slik at vi holder oss til retningslinjene for sonen. Denne handler om veksten av hjortedyr i Sogn og Fjordane hvor jeg argumenterer for at jakt utført av jegere er mer effektivt enn  jakt av dyr som a) ikke går på hjort eller b) ikke er naturlige i dette området og som forvaltningen har bestemt ikke skal være der  
  • Nylig opprettede emner