Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg er bare glad ikke alle opplever en border collie som trigger på fart... Alle som reagerer på arbeidet med Iris, anbefaler at dere trykker dere inn på Marens Unitydog-side på Facebook. Det er dette temaet, inkludert tidligere metoder hvor mye av det som er nevnt her i tråden er forsøkt, godt drøftet.
    • Nei det er det ikke bare du som sier, men det er jo slik det fremstår her inne generelt, at det er den eneste måten og den virker bestandig uansett hva. Hvorfor skulle Maren holde på i det uendelige med en trenings måte som eier allerede har prøvd? Hvis det er prøvd, det vet vi vel for så vidt ikke? 

Jeg vil jo selvfølgelig også bruke denne metoden før jeg tyr til noe annet, det er jo best - om det funker. 

Jeg har forsøkt å hjernevaske min, men har ikke helt lykkes i det. Holder vel på med ett slikt prosjekt igjen nå, uten at jeg egentlig tror jeg lykkes denne gang..
    • Når man går tur med hunden så møter man så ymse folk. Må bare dele dagens opplevelse: Fremmed hundeeier spør om hundene kan hilse. Jeg svarer nei, for ser at minien prøver å trykke seg inntil en mur for å komme unna. Den fremmede sier, men det går bra, min er så snill. Ja , sier jeg, men min er slett ikke snill (en liten hvit løgn, men minien trenger ikke hilse, og han liker ikke å hilse på ukjente hunder). Han spør om jeg ikke har sett César Millán, det er bare å legge hunden i bakken og om så  holde ham der i en times tid, så blir han fort nok snill. For å gjøre en lang historie kort spurte jeg om han på ramme alvor mente at jeg skal legge en trekilos hund i bakken for å demonstrere min overmakt når hunden er fullt i stand til å samarbeide uten tvang. Jepp, og han ville gjerne gi meg alle detaljer... Jeg slutter ikke å bli overrasket over hva folk lirer av seg, og gikk hoderystende derfra, og måtte se etter om ikke minien ristet litt på hodet og;) Det er bra man kan lukke ørene og la det prelle av. (jeg løfter ikke opp minien engang uten å si fra på forhånd, så han kan velge om han vil)  
    • Nei, jeg sier ikke at det er grusomt (det som er grusomt å se er røskinga i båndet hver gang hunden utagerer), men det er IKKE positiv trening, som det presenteres som i introduksjonen av programmet. Og ja, det er klipt og limt, men dette var angivelig første treningsøkten med hundene, og ganske åpenbart for meg ihvertfall ikke prøvd noe annet der, med Maren. Hva de har gjort på de tidligere konsultasjonene vet vi jo ikke, men det er på sett og vis litt irrelevant.
    • Men korleis veit du at det er det første dei tyr til (eller rettare sagt det andre, etter det eg såg)? Tenker no som så at det er eit tv program med mykje klipp og lim, det er korte episodar og ingen lang serie heller, ergo også mykje vi ikkje får sett. Og er det verkeleg SÅ fælt at bikkja får grei beskjed ved å trampe i bakken og sei hardt nei? Høres jo nesten ut som bikkja blir mishandla... 
  • Nylig opprettede emner