Gå til innhold
Hundesonen.no

100% stilling og valp

Recommended Posts

31 minutter siden, Lerkefuglen skrev:

Så jeg tror det kan ha mye med hvordan de modner mentalt også, og om de ser sammenhenger/mønster eller ikke 😊 For noen tar det lenger tid å legge merke til sånne ting ser det ut til, hvis de er for opptatte med å være kokko og gjøre rampestreker :P 

... eller om de faktisk får BESKJED om at det ikke er akseptabelt å tisse inne. Dette handler egentlig ikke så mye om modning heller, men oppdragelse fra eier. Det ER lov til å si NEI når bikkja har blitt 5 mnd og fortsatt tisser inne liksom. De dør ikke av det, de begynner ikke å gjemme seg for å tisse "i smug" av det (om de ikke er særdeles dårlig mentalt da...). 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutes ago, Siri said:

... eller om de faktisk får BESKJED om at det ikke er akseptabelt å tisse inne. Dette handler egentlig ikke så mye om modning heller, men oppdragelse fra eier. Det ER lov til å si NEI når bikkja har blitt 5 mnd og fortsatt tisser inne liksom. De dør ikke av det, de begynner ikke å gjemme seg for å tisse "i smug" av det (om de ikke er særdeles dårlig mentalt da...). 

Nei var det jeg og fant ut :) Har ikke hatt valp før og synes jeg leste over alt at tissing inne skal bare ignoreres og man skal kun jobbe 100% positivt osv osv, men så jo etter hvert at det fungerte heller dårlig for oss. Men tror helt ærlig ikke han var så mottakelig for å bry seg om sånne beskjeder før han begynte å roe seg heller da, han hadde fryktelig dårlig tid som liten. Men igjen, han er min første så hvem vet, mulig noen av dere hadde fått han stueren på 2 uker 🤷🏼‍♀️

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Harly var valp tok jeg ut 2 uker ferie + noen dager med avspasering. Jeg jobbet dag/kveldsturnus og samboer jobbet dag. De dagene jeg hadde dagvakt tok jeg han med i bilen på jobb. Stoppet å luftet en tur på vei til jobb, luftet i lunsjen og noen dager en 5 min lufting i løpet av vakten. De dagene jeg hadde seinvakt var han hjemme sammen med den andre hunden. Da var de alene ca 2-4 timer til samboer kom hjem.

Når Birk var valp var han alene hjemme sammen med den andre hunden etter mine ferieuker var over. De første 5-6 ukene ble de luftet i lunsjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive