Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjell ble avlivet uten eiers samtykke


Puera
 Share

Recommended Posts

Dette høres da mildest talt urovekkende ut.. Hvis man som veterinær avliver en hund, så bør man vel være HELT sikker på at det var det eieren mente..

Jeg ser samme klinikk har hatt et 'uhell' med en katt også. Hvis katten var allergisk mot vaksine, hvorfor i alle dager vaksinerer de da en elleve år gammel katt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de jo endret rutinene sine, men jeg har avlivet ganske mange hunder opp gjennom årene og det har da aldri vært mulig å ta feil av hva som skjer når de gjør dette?

Dette er faktisk klinikken jeg har avlivet flere hunder på, senest to stykker i fjor - og de har i alle fall gjort sitt aller beste for at det besøket skal være så "greit" som mulig. Avliving er jo aldri "greit" - men dere skjønner sikkert hva jeg mener. 

Og ja, i tillegg til kremeringsspørsmålet, så har jeg også alltid fått forklart hva den første sprøyten er (bedøvelsen) og så må man vente i 10-15 minutter og så settes den andre. Denne hunden var vel ikke søvd ned fra før, så dette må jo også ha blitt gjort før den faktisk ble avlivet?

Men uansett - selvsagt kjempetrist for eieren - og helt sikkert ikke særlig hyggelig for klinikken heller. Men historien som fortalt i avisen høres noe merkelig ut, synes jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...