Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing


NeiMenErDetDu
 Share

Recommended Posts

Heisann. 

Har en 10 mnd gammel Schæfer jente. akkurat ferdig med sin første løpetid som gikk veldig fint :)

Men jeg har ett lite problem med henne som KAN bli verre, og det er at hun bjeffer på oss voksne når hun er ute. (Hun starter bjeffingen vær gang vi kommer ut) hun kan stå å bjeffe og småbite i leggene våres. dette er for å få oppmerksomhet. Har prøvd for å sjekke, hun stikker av når vi prøver å få tak i hun og fortsetter med bjeffingen. (vi har ikke tatt hun å kjeftet på hun, da vi vet at da får hun oppmerksomhet og kan gjøre situasjonen verre) Vi har snudd ryggen til for å overse hun totalt, null øyekontakt og null prating til hun, har også prøvd å rose henne når hun slutter å bjeffe da hun har vært stille i en ca 20 sekunder, men det ser ikke ut som det funker., og dette skjer kun ute, inne er hun som en drøm. og dette startet lenge før hun fikk løpetid så det har ikke noe med løpetid å gjøre.

Må legge til at vi har vært borte fra henne i en uke. og den småbitingen begynte når vi kom hjem fra turen. Og hun har hatt det veldig fint hos den personen som passet henne.

Finnes det noen andre råd eller skal vi bare fortsette med det vi gjør? 

Tusen takk på forhånd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffing er veldig selvforsterkende (?) Så jeg ville kanskje ikke oversett det. Men heller ikke tatt henne (sånn fysisk altså, jeg liker ikke det), men når du kommer ut til henne kan du distrahere henne med noe annet feks? Trene kontakt, sitt eller what ever. Bare sånn at hun ikke får sjans til å bite eller bjeffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh neinei, jeg tar henne ikke, det hjelper bare å gjøre ting verre :) men ja har no prøvd å trene henne før hun begynner å bjeffe. men uansett hva jeg gjør og hva jeg ikke gjør så begynner hun alltid å bjeffe etterpå, og når det kommer til bitingen/nappingen, så gjør hun det kun på min mann i beina, og ikke på meg. glemte å skrive det med.  men så er det jo jeg som har hatt hun siden hun var 8 uker så kanskje det har noe med det å gjøre? men den bjeffingen irriterer meg -.- ikke lenge til den starter å irriterer naboene å. Hun bjeffer ikke når hun er ute alene da. Mulig det er alderen å? prøver ut litt forskjellig og tester grensene kanskje, ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NeiMenErDetDu skrev:

ååh neinei, jeg tar henne ikke, det hjelper bare å gjøre ting verre :) men ja har no prøvd å trene henne før hun begynner å bjeffe. men uansett hva jeg gjør og hva jeg ikke gjør så begynner hun alltid å bjeffe etterpå, og når det kommer til bitingen/nappingen, så gjør hun det kun på min mann i beina, og ikke på meg. glemte å skrive det med.  men så er det jo jeg som har hatt hun siden hun var 8 uker så kanskje det har noe med det å gjøre? men den bjeffingen irriterer meg -.- ikke lenge til den starter å irriterer naboene å. Hun bjeffer ikke når hun er ute alene da. Mulig det er alderen å? prøver ut litt forskjellig og tester grensene kanskje, ^^ 

Jeg sliter selv med en hund som bjeffer i hagen. Da på folk og generelt alt som beveger seg. Så da vet jeg ikke:| håper noen andre kommer med gode råd til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...