Jump to content
Hundesonen.no

Resultater Dogs4all.

Recommended Posts

Vi har ikke så mye å rope høyt om fra denne utstillingen, men hyggelig var det :)

Alle hundene fikk Excellent. Og det beste med hele utstillinga for min del var å få møte Bolt igjen :) Når man sameier en hund som bor i Tromsø så er det jo ikke så ofte man får sett gutten. Neste gang blir antagelig NKK Kristiansand. 

Har laget en blogpost her: http://snofrost.blogspot.no/2016/11/dogs4all-norsk-vinnerutstilling.html

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hmm... Da er det mulig jeg misforstår deg. Jeg forsto det slik at når hunden setter seg ned, så drar du fram godbit for å lokke ham? Han setter seg ned fordi han vet at da går hånden din i lommen (eller noe slikt) etter godbit slik at du kan lokke ham - var min forståelse. Hvis det er det som skjer, så belønner du faktisk uønsket adferd. Tror ikke det er noen god idé å slepe hunden etter seg - da blir det mange negative assosiasjoner til det å gå i bånd. Og kanskje til deg. Skal du gå i fra ham så må det være uten bånd eller i langline. Med det håpet at han egentlig vil være med deg og at han da kommer løpende etter...  Skjønner heller ikke hvorfor du ikke gir ham godbit for å gå?? Det bør du absolutt gjøre.
    • Han får sjelden godbit for å gå. Gitt ham 2 ganger av 20 episoder. Vet at jeg ikke skal belønne uønsket adferd. Det er bare at han stritter imot. Man kan se trekksporene etter ham og har faktisk trukket ham over 10m. Det virket virkelig ikke riktig. Og det hadde ikke noe ønsket effekt. De få gangene med suksess er bæring som fungerer alle ganger. Begynne å løpe uten å nappe ham med ca 50% suksessrate. Hive pinne eller lokke med det kanskje 25%. Så prøver litt forskjellige, men det skal jo ikke være sånn. Vil helst finne en måte som får ham til å stoppe med dette. Eller kan det bare være en fase som man må gå igjennom? Ungdoms trass eller noe lignende?
    • Når han går fem meter og setter seg igjen, så har han nok skjønt tegninga at han da får godbit igjen. Du belønner altså at han setter seg ned. Så du må gjøre det på en annen måte. Ikke lokke («setter jeg meg så drar han fram godbiten!»), men belønne når hunden kommer for egen maskin. Det er mulig du må øve inn det at han skal komme for egen maskin først i form av en innkalling. Evt bare gå videre - hvis omgivelsene tillater det. Etterhvert kanskje belønne når hunden kommer OG dere har gått litt, så lengre osv. Og også belønne når han faktisk går med deg ellers - altså før han setter seg ned. Kanskje gjøre det ekstra spennende ved å kaste godbiten litt framover eller noe slikt. Mulig du kan bruke - for en liten periode - det at han går litt etter du har løftet ham for å få han til å gå slik at dere kommer i gang.
    • Hei, er det noen som vet hvordan en italiensk mynde hadde gjort det i agility? 
    • Jeg sier som Kopperud. Dette er det dummeste jeg har lest! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=175155387
  • Nylig opprettede emner