Gå til innhold
Hundesonen.no

Smerter etter ørerens


Recommended Posts

Staffen fikk påvist sopp i øret i dag, og veterinær måtte grave en del (VELDIG mye!) for å få all skiten ut. Bikkja var bedøvet.

Veterinær sa at det ville være verre for han nå, i et par dager, enn det har vært frem til nå, men at det vil bli bedre etterpå. Hun ga han smertestillende ved sprøyte, og jeg mener hun sa at det ville ta verste brodden av smertene første døgnet.

Nå ligger han her og piper, og selv om veterinær sa det hun sa, lurer jeg på om dette er normalt. Staffen har aldri klaget tidligere ift smerter...

Noen med erfaring? Med de lydene jeg nå hører tenker jeg at vi kanskje skulle fått med oss smertestillende....? 

Hvordan skal jeg kunne gi han øremedisin i kveld om dette vedvarer?

Han fikk også trekt en tann, men jeg tror ikke det er det som gjør så vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, rart at dere ikke fikk med smertestillende hjem mtp at han har trukket en tann i tilleg... Jeg ville ringt veterinær å hørt. Sopp svir jo endel når man skraper den vekk, så det kan jo hende at det er svie i øret som plager ham, evnt kan han ha en bettenelse.. Da får de veldig vondt.

Da aussien min ble kasterert i 09, hadde hun tydelige smerter på kvelden, type piping og skjelving. Jeg ringte og fikk beskjed om å gi smertestillende samme kveld, istede for dagen etter som avtalt. Det gikk fint etter dette.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om det verste for han var all dopen han fikk i seg og at han har vært sinnsykt rusa de siste timene..... Virker som han har sett ting som ikke er der - i tillegg har han sjanglet en del. Han fikk en del bedøvelse.... Nå har piping og sutring sluttet - nesten - han er fremdeles litt fjern, men mye roligere. Han har fått noen korte turer og til og med spist mat :)

Ringte veterinær og fikk beskjed om at han hadde fått en 24-timers-bedøvelse, men at vi kunne komme inn i morgen om det ikke hadde sluttet innen da.

Satser på at det stort sett var all dopet som satte han ut, selv om øret ikke er no godt det heller, forståelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...