Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Noen som vil gå tur med oss? (Romerike)

Recommended Posts

Er det noen som kunne tenke seg å gå tur med oss i Akershus/Romerike en dag? Det er jo båndtvang og det blir mye turer i skogen fremover, hadde vært hyggelig med noen hundevenner som ville være med på tur og kanskje oppdaget nye turområder. :)

Vi bor i Rælingen, men kan godt kjøre litt for å oppdage nye tursteder da vi har ihjælgått denne siden av Østmarka. :P Jeg har en hannhund på 11 måneder, så vi ønsker fotrinnsvis ikke å møte hannhunder som er sinte, men ellers er vi åpen for stort og smått. :ahappy:

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Åj, jeg visste ikke at det var så mye som fargevalg man må tenke på😅 Da har jeg lært det! 
      Enig med grå🤷‍♀️
    • Ganske sikker på at grand danois ikke vil trives alene ute om natten. De andre er nok bedre kandidater, men mer pels såklart.
    • De fleste av kriteriene dine synes jeg lener mot berner, leonberger, evt pyreneer og grande (de to sistnevnte har jeg dog liten kjennskap til, og granden vil naturlig nok fryse lettere enn de andre rasene).  Som nevnt ovenfor må du velge litt her, de rasene som er veldig førerorienterte og dermed lettlærte, er ikke de som er selvstendige og som dermed vil trives med å være så mye ute alene. 
    • Kanskje grå? Sliter med "kleskoden" selv. Har en svart/hvit/tan springer, så en del farger som utgår om en skal være pirkete😂
    • Hvis du rusler av gårde i valpens tempo, og lar den løpe og tumle rundt som den selv vil, kan du være ute leeenge.  Når valpen blir sliten kan du jo sette deg ned med valpen i fanget, og ta en lang pause, evt. kan du putte valpen i sekken, og la den hvile seg der.  En setter er jo en energisk hund som liker å få brukt seg.  Fuglehunder liker å løpe, så la den få utløp for sin energi i fri utfoldelse i skog og mark.  Da blir den fysisk og mentalt fornøyd, og det forebygger all annen uønsket atferd.  
  • Nylig opprettede emner