Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland sheepdog


Sofie Maria
 Share

Recommended Posts

Nei, dessverre. Jeg ser etter sheltievalp selv, og de jeg fant mest interessante var på Østlandet. Men nå har jeg en neve med krav og ? 

 

Om du "bare" skal ha familiehund finnes det sikkert flere i nord. Har du sjekket raseklubbens sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte i nordland, troms og finnmark området :) Har sjekket raseklubbens sider og har funnet en oppdretter som kan være en mulighet, men er litt usikker.

Ja jeg skal ''bare'' ha familiehund, men god helse og godt gemytt er store krav fra min side. Så jeg leter etter oppdrettere som hd/ad røntger og øyelyser hundene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
3 minutter siden, mokken skrev:

@Ganzie hadde du kullplaner på Inya? :ahappy:

Har planer, ja:)
Men hannen er ikke røntget, kun øyelyst. Inya er dog fri både foran og bak.
Men får se om hun liker hannen denne gangen, det gjorde hun nemlig ikke sist:P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2016 at 10:59 PM, Elita2005 skrev:

Nei, dessverre. Jeg ser etter sheltievalp selv, og de jeg fant mest interessante var på Østlandet. Men nå har jeg en neve med krav og ? 

 

Om du "bare" skal ha familiehund finnes det sikkert flere i nord. Har du sjekket raseklubbens sider?

Hvilke oppdrettere har du funnet på østlandet? Jeg har kikket bittelitt på sheltie bare for morroskyld. Ikke sikkert det blir aktuelt, men jeg sonderer terrenget litt sånn forsiktig :) 

RED:
@Sofie Maria: Hvorfor vil du helst ha så langt nord? Jeg vet ikke hva som er av gode oppdrettere der oppe, eller oppdrettere generelt på sheltie, men ofte kan det lønne seg å reise litt for å finne riktig valp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sprettballen skrev:

Hvilke oppdrettere har du funnet på østlandet? Jeg har kikket bittelitt på sheltie bare for morroskyld. Ikke sikkert det blir aktuelt, men jeg sonderer terrenget litt sånn forsiktig :) 

RED:
@Sofie Maria: Hvorfor vil du helst ha så langt nord? Jeg vet ikke hva som er av gode oppdrettere der oppe, eller oppdrettere generelt på sheltie, men ofte kan det lønne seg å reise litt for å finne riktig valp :)

Grunnen for at jeg søker etter oppdrett i Nord-Norge er jo fordi vi bor her oppe. Selvfølgelig kan vi reise et stykke om det er nødvendig, men det hadde vært veldig greit om det var en god oppdretter i nærheten :)

Oppdretteren til vår tidligere sheltie sluttet dessverre å ha kull for mange år siden, hvis ikke hadde vi helt klart ønsket oss en ny valp fra henne :)

 

Er det noen som kanskje har god erfaring med oppdrett andre steder i landet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sofie Maria skrev:

Grunnen for at jeg søker etter oppdrett i Nord-Norge er jo fordi vi bor her oppe. Selvfølgelig kan vi reise et stykke om det er nødvendig, men det hadde vært veldig greit om det var en god oppdretter i nærheten :)

Skjønner godt at du gjerne vil ha en oppdretter i nærheten, er veldig kjekt å kunne få hjelp og råd uten å måtte bruke digitale løsninger:)
Jeg har ei fra North Sheltie (Sortland/Harstad-området), de røntger dessverre ikke hundene, men det er det jo uansett så altfor få som gjør, så det er ikke så lett å finne slike oppdrett i nord i allefall.
Men jeg er storfornøyd med mi, og jeg har møtt mange hunder fra deres oppdrett som jeg liker både gemytt og utseende på:)
Jeg måtte svelge litt kameler da jeg lette etter hund sist, og endte derfor hos North Sheltie. De røntger ikke, men de har mye annet i avlsarbeidet som jeg liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...