Jump to content
Hundesonen.no

Hundesonens nye eiere

Recommended Posts

Noen har kanskje fått det med seg allerede - Hundesonen har fått nye eiere, og som ønsket av moderatorer og brukere gjør vi nå et forsøk på å introdusere oss.

Hundesonen.no ble i mai 2015 kjøpt opp av DoggieBag AS, som drives av meg (Rolf) og @FrkBella (Isabelle).

Vi kommer fra Oslo, er 26 år, giftet oss i juni og driver til daglig DoggieBag.no som sender overraskelsespakker til tusenvis av hunder hver måned. Selv har vi to hunder, en fransk bulldog som til tider lyder navnet Atle og en langhåret chihuahua som heter Louis.

Vårt mål er at flest mulig hunder skal ha det best mulig, vi er opptatt av å spre kunnskap og læren om å trene effektivt med positiv forsterkning.

Vi har ingen konkrete langsiktige planer for forumet per dags dato, men den første endringen vi gjør er på oppfordring fra moderatorene: oppgradere forumsoftware og rette opp i encoding problemene på forumet. Vi utnytter samtidig den ubeleilige nedetiden til å flytte forumet til en kraftigere server lokalisert i Norge (fremfor Tyskland). /forum/topic/79549-viktig-hundesonen-oppgradereres/">Dette kan du lese mer om i en egen post.

Det er mye å sette seg inn i og vi ønsker å lære forumet å kjenne (både brukere og software) før vi tenker på fremtiden til forumet. Hvis du som bruker har noen spørsmål eller ønsker hva gjelder forbedringer av forumet så ønsker vi å høre fra deg.

- Rolf & Isabelle
  • Like 37

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vi hadde en liten utfordring med Mattis på dette, og måtte en periode trene veldig mye på å kunne gå pent i bånd (spesielt i passeringer), og det er som du sier veldig slitsomt å skulle passe på hele tiden at de går fint og "er på jobb", så når vi skal gå pent klipser jeg båndet på et feste foran på brystet og har trent på at dette betyr nå skal du gå fint, også når vi har pause er den festet på ryggen. Så lenge vi holder det ved like med trening i ny og ne ser jeg at han skjønner det ganske godt ihvertfall 
    • En grunn er det jo, men ikke sikkert grunnen er noe mer enn latskap.
    • Jeg tenker umiddelbart at det er en grunn for at de ikke registreres. Avlssperre på en av foreldrene, sykdom av noe slag i linjene som ikke burde avles på el.? Trenger jo selvsagt ikke være noen grunn i det hele tatt, men jeg blir litt mistenkelig når jeg kommer over sånne annonser 🕵️‍♀️ 
    • Jepp, vi har fått testa den litt. Tok omtrent 5 repetisjoner før hun skjønte at hun måtte løpe til targetmatta for å få godbit - men så ble hun stående på matta og se på meg, og jeg måtte si værsågod før hun gikk bort til TTen for å spise godbiten 😂 Så gikk det litt i ett med trening i går kveld og skole i hele dag, pluss at jeg måtte tenke litt hva slags kommando jeg ville ha på targeten, så vi har ikke gjort noe mer. Spørs om vi må ta en liten økt nå før vi tar kvelden! 
    • De har seler til ulik bruk. Til trekk vil du ha en som ligger godt og tett på kroppen og med feste langt bak. Lenge siden jeg kjøpte der, men de syr på mål, og så har noen av selene regulering. Men ser forsåvidt nå at trekkselene deres ikke har noe regulering. Den som heter Short er mest tursele, selv om den ligger langt bak.
  • Nylig opprettede emner