Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Sosialisering på Nøtterøy/Tønsberg?

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om noen er med på sosialisering enten på Nøtterøy eller i Tønsberg/ omegn? Jeg har en Affenpinscher tispe på 8 kg, som trenger å få møtt noen hunder. Hun har blitt svært knyttet til meg, og det er sjeldent vi møter hunder som hun kan få leke med på våre daglige turer.

Det pleier og vere småhundtreff på Gunnarsbøparken i Tønsberg. (fb - gruppe: småhund-treff Gunnarsbøparken Tønsberg)

Fikk aldri vert med på det sjølv når eg budde på Nøtterøy, men dei har treff kvar dag kl. 17, samt lørdag og søndag kl. 15. Står nok meir på fb - gruppa deira :)

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• I kveld er siste kurskveld for oss på en veldig god stund, men nå er det en stor fare for at jeg må gå glipp av den hvis ikke covidtesten jeg tok på tirsdag får et svar snart... Jeg er egentlig overbevist om at jeg ikke har covid så hadde vært veldig fint om den kunne kommet tilbake negativt FØR kurset i kveld så jeg kan dra 😓
    • Ja, røyting er det eneste negative med Labrador. Alt annet er langt over norm når det gjelder å ha glede av hund for min del. Det å kunne ta han med overalt, det å gå tur uten å bekymre seg for møtende hunder og folk, det å kunne trene inn det jeg vil er så enkelt, det å lære han ting i hverdagen er så enkelt. Men man må starte tidlig, for en Labrador lærer også fort unoter og dårlige vaner. Både Labradoren og Cane Corsoen er veldig rolige inne, Cane Corsoen trengte rotrening som liten. Men ikke Labradoren på 8. Valpen på 11 uker, trenger rotrening, fordi han ellers bruker han på 8 som lekekompis. Og han på 8 setter ikke særlig grenser. Så for å skjerme han, settes valpen i bånd når han er trøtt. Hvis ikke får han på 8 gjennomgå mer enn han fortjener. Jeg har lenge tenkt at det ville bli vanskelig å få en så god hund som Labradoren på 8, men jeg ser at valpen er omtrent lik.  Jeg vet at det finnes store variasjoner innen Labrador også, både når det gjelder helse og gemytt. Og det var derfor jeg fulgte min oppdretter over flere år fordi jeg har sett at hun har gode hunder, og dessuten har linjer som min 8-åring er i nær slekt med, og da jeg så at hun skulle ha et kull nå i sommer, så kunne jeg ikke la være  Valpen på 11 uker utvikler seg veldig bra! Han er bortimot husren nå. Går til døra, og snur seg for å se om jeg kommer for å slippe han ut. Så dammer på gulvet er det lite av nå.   
    • Ja det er nok dessverre sant, men skjønt det er mye ymse på staff å. Ingen raser er tjent med å bli så populær. 
        Har robotstøvsuger og en samboer som er veldig nøye med renhold🙈
    • Signerer det med røyting. Robotstøvsugeren ligger an til å bli «årets medarbeider» her 😛 Ellers har vi brukt og bruker fremdeles mye tid på å trene ro i alle situasjoner. Han er jo bare glad, men vi vil at han skal klare å styre seg selv om han bobler av glede noen ganger, det er ikke alle som er interessert i å få en hund på over 30 kg i fanget når de er på besøk 😛 Nå er det jaktlabbe vi har, og har ikke erfaring med standard, så vet ikke om den er mer sindig av seg. 
    • Kåre kom hjem i går! 😀 Katten har vært borte i 2mnd nå, og jeg hadde egentlig innfunnet meg med at han var borte for godt. Men så, på tur i går, hørte jeg plutselig noe mjauing. Syns det hørtes ut som han. Ba Gira om å bli mens jeg sjekket det ut. Og det var han! I fin form, og ikke noe mer sky enn vanlig. Fulgte etter oss hjemover, helt til himmelen åpnet seg. Da søkte han ly under en hekk, og ville ikke være med mer. Så jeg fikk samboeren til å komme med bilen, så vi kunne få han hjem. Han er jo en nervøs type, og å løfte han ute der han ikke føler seg trygg er en utfordring. Han blir helt krakilsk. Mistet han en gang. Fikk lokket han tilbake, og lempet han i bilen til slutt. Oppklort og fæl, så det blir en spennende dag på jobb mtp spriting 😂 Men det viktige er at Kåre er hjemme! Fått sove i senga i natt til og med. Nå skal han være inne en stund før vi lar han være ute igjen.    Ellers var vi uten strøm i går. Først hadde strømmen vært borte mellom ca kl 10-14, litt av og på, mens jeg var på jobb. Kom hjem, gikk tur, også skulle vi lage middag. Men da gikk strømmen igjen. Ca 16.30. Bestemte oss for å heller bestille pizza. Kjørte ned for å hente den, pluss kjøpe kattesand. Men der var det heller ingen strøm. Fikk lov å handle på butikken. Pizzabakeren fikk jeg ikke kontakt med (mørklagt butikk, lukket dør, ingen ansatte å se). Kjørte hjem igjen. Vel hjemme var det fremdeles ingen strøm, og ingen mobildekning. Ganske glad for at jeg kjøpte den Nintendoen da! Strømmen kom tilbake ca kl 22. Ganske mange timer, med hverken strøm eller telefondekning.
  • Nylig opprettede emner