Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har delt opp kategorien for Kjøp & Salg til henholdsvis privatpersoner og næringsdrivende.

Kjøp og Salg - Næringsdrivende

Hobbynæring og brukere med eget firma poster her. Momspliktige må ha avtale først. Kun 1 tråd pr. næringsdrivende.

Vi anser næringsdrivende som:

De som produserer ting selv for videresalg eller kjøper inn varer for videresalg. Gjelder også kursholdere, de som har eget firma etc.

Send gjerne melding til moderator dersom du er usikker på kategori, hvis ikke flytter vi bare tråden enkelt og greit dersom den er feilplassert :) .

Vi kommer til å være litt strengere på denne regelen, siden så mange får ha gratis salgstråd for sine egne firmaer/tjenester (dvs. reklamering for egne produkter utenfor salgstråden) :

§1.12
Forumet er ingen annonseplass. Alle innlegg som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg tolereres ikke og vil bli fjernet.

Eksempler på næringsdrivende: hundekurs, salg av leker du har kjøpt for å selge videre, egenprodusert hundeutstyr.

Momspliktige må sende PM til MariusJ før dere kan poste i kategorien.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg markerer endringene med tjukk skrift, det er ikke noen alvorlige endringer men litt annen ordlyd og forhåpentlig mer forklarende for alle.

Regelen om dobbelposting er oppdatert, slik at det også står hva som kategoriseres som dobbelposting:

§1.6

Dobbelposter er ikke lov, hverken like poster og poster rett etterhverandre i samme tråd, eller doble tråder.En tråd skal aldri postes flere steder i forumet. Har du siste innlegg i en tråd, redigerer du heller dette enn å legge inn et nytt. Det er heller ikke lov å redigere sine innlegg på en måte som gjør at sammenhengen i en tråd forsvinner. Dette inkluderer selvsagt å redigere bort hele innlegget.Gjentakende dobbeltposter kan medføre advarsler.

Her har vi oppdatert for å vise at vi ikke nødvendigvis sletter alle korte innlegg, men om vi ser en trend fra en spesiell bruker som aldri skriver mer enn to ord, så kommre vi til å følge med.

§1.7
Begrunnelser og forklaringer er påkrevd. Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren. Gjentatt posting av innlegg som "enig", "den suger", "fint!", "haha" ":D" og tilsvarende innlegg uten mer forklaring kan føre til at posten slettes. Dette sørger for at man ikke kan "spamme" for å få innlegg på innleggstelleren.

Denne regelen fjernes, da mild off topic uansett tillates og vi splitter ut nye tråder der det er behov:

§1.5
Hold deg til trådens tema, les igjennom tråden før du poster ditt eget svar. Følger ikke innlegget trådens tema blir det slettet.

Vi slår sammen to regler som handler om brukernavn og brukerkontoer, til en felles regel.

Brukernavn og brukerkontoer:

Det er kun tillatt med én (1) brukerkonto per person. Din konto er personlig og skal ikke benyttes av andre. Brudd på disse kan medføre utestengelse. Ved problemer med innlogging, kontakt Hundesonen.no på mail, ikke lag en ny konto.

Det er ikke tillatt å registrere seg med brukernavn som av andre kan oppfattes støtende. Det er heller ikke tillatt å registrere seg med brukernavn som kan kobles til bedrifter eller produkter. Disse blir slettet.

Still gjerne spørsmål i Spørsmål og Tilbakemeldinger dersom noe er uklart, eller send en PM til en i moderatorteamet :) .

  • Like 2
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...