Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Jeg bruker selv bokmål, har blitt truet ttil å lære nynorsk på skolen, men kunne ikke dørmme om å rakke ned på det.

Ny norsk blir mye brukt her i Norge og vi har faktisk disse to måtene å skrive på så det å si "til nøds Nynorgk" det går nok ikke.

Tror til og med at det ligge lov verk mot av man kan nekte folk å bruke enten nynorsk eller bokmål.

Å se innlegg, brev el fra folk som har skikkelig peil på å uttrykke seg på nynorsk er ebn fryd syntes jeg.

Min mening er at det finnes de som skriver nynorsk og de som uttrykker seg på nynorsk, det er dissse siste som virkelig er flinke til å ordlegge seg og det blir som regel en nytelse å les det de har skrevet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir litt tvilsomt når admin sier "til nøds nynorsk" - som om nynorsk ikke er likestilt med bokmål. Det kan godt hende at du ikke liker nynorsk, men som admin på et norsk forum (selv om det er flere svenske og danske medlemmer her) bør du ikke ymte fram på at man foretrekker svensk og dansk (eller Svensk og Dansk som du sier) foran nynorsk, når du er admin.

Ikke Espen som er admin her det er jeg og jeg er ikke norsk. Og må indrømme jeg bliver helt sat af når jeg leser innlegg med dialekt. Blir irritert og gider ikke ikke lese innlegg som jeg ikke forstår :wink:

Så synes det er greit at vi ikke skriver med dialekt herinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt skrive nynorsk her.

Og ja jeg mener det er bedre og lese svensk & dansk enn nynorsk, fordi jeg synes det er to penere språk skriftlig. Bokmål er det peneste av de scandinaviske. Men det er min personlige mening. Så skal nok ikke la det gå utover noen.

Hvis dere ønsker og fortsette debatten så lag et emne på "alt mulig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...