Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Treff for portugisisk vannhund

Recommended Posts

Det er til helgen sommertreff for portugisisk vannhund i Rogaland hundepark utenfor Sandnes!

Kom, kom!

Hvis du er interessert i å lære om rasen eller om du selv har portis - alle er velkommen. Påmeldingsfristen har gått ut, men om en bare skal komme for å hilse på trenger man ikke melde seg på. Skal man være med på det som skjer kan man sikkert få melde seg på ennå. Jo fler jo bedre!

Dette bruker å være et utrolig trivelig arrangement!

Velkommen til alle portisinteresserte!

http://www.portisklubben.no/news/sommertreff_2011.pdf

Beklager for at jeg drar opp en gammel tråd, men er dette noe som arrangeres hvert år?

Har satt portisen høyest på ønskelista for neste hund og vil gjerne møte så mange som mulig. :P

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• De er vel ikke pålagt å stenge med mindre vedkommende er smittet da..?  Ikke sett noen andre klinikker ha stengt?  Ser på Facebooksiden deres at det virker som om det er ryggplager som er utfordringen, ikke korona? 
    • Jeg liker katter, altså, generelt veldig dyreglad 😄 er mer den at vi har en lov på disse hundene, men katter som da også er et såkalt "problem" på sine områder får fritt spillerom både på eiendommer og natur 😁
    • Haha! Så du er en av «dem» 😛  Jeg er vel en av dem som tenker at katter er koselige dyr som mange har stor glede av og derfor er jeg villig til å se gjennom fingrene med slike bivirkninger. Har så mye annet jeg irriterer meg over at det må bare ta slutt en plass, tror jeg ...   Men når det gjelder at de dreper fugler så mente jeg ikke at det var uproblematisk altså - det er ornitologer som har ropt varsko i mange år. Det er bare av en litt annen natur enn det hunder kan stelle i stand.
    • Mener du at det ikke er en grei andel bevisstløse hundeeiere i Norge? Og poenget er jo at bevisstløse hundeeiere er dårlige på risikovurdering. Jeg har ikke møtt en eneste som har blitt irritert over «signaleffekten». De har blitt irritert over det de mener er uansvarlighet som vil føre til dyrs død. Når det er sagt så kan signaleffekt av å bryte båndtvangen nok være et argument, men da tenker jeg først og fremst ute i det virkelige liv. Når noen slipper hunden sin på et turområde følger gjerne andre etter. Noen steder er det nærmest anarki på tross av at det er båndtvang hele året. Plasser jeg - når jeg ikke unngår dem - selvsagt alltid holder hunden i bånd. Selvsagt er poenget med loven at folk ikke skal vurdere selv. Det er jo det  jeg argumenterer - til en viss grad - mot. At det blir for sort/hvitt når en og samme dato og lov gjelder for hele landet - uansett vilttetthet, beitedyrtetthet og enorme variasjoner i når hekkesesongen starter, feks. Ergo tror jeg bedre bruk av kommunale båndtvangsregler og håndheving av både disse og det generelle aktsomhetskravet i loven vil gjøre andelen bevisstløse hundeeiere mindre, og at både folk, hunder og andre dyr vil komme bedre ut av det totalt sett.
    • Velkommen
      Kjekt å se at du har tatt til deg en dp ❤️ 

• Nylig opprettede emner