Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Potesokker - Chihuahua

5 innlegg i emnet

De fleste som har hund idag kjenner vel til vinterens store problem: Salt i veiene.

Jeg har tre stk chihuahua, og frem til nå har det gått greit om vinteren. Men denne gangen, med sprenkulde og tredobbel salting, har vi altså et ganske stort problem.

Vi har ca 50m å bevege oss på :ahappy: Og også her er det litt salt pga bilene drar med seg salt fra veien rett ved siden av.

Jeg har prøvd å finnepotesokker, men sliter.

Har laget egne potesokker av fingrene til en hanske, men det er kun den ene disse sitter godt på.

Jeg har vurdert å kjøpe fra Seleverkstedet, da jeg selv ikke eier talent innen sysaker og strikketing :)

Men før jeg bestiller derfra, har dere noen andre tips?

Værsåsnill og tusen takk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har puppia noen sokker?  Puppia lager jo i det minste ting til små hunder stort sett..  Ellers har jeg sett x-mini størrelse potesokker fra Yukon, men usikker på hvor godt de holder ute salt, da de ikke er vanntette (tykk fleece), og spørsmålet blir vel også om disse blir for store.  Mini passet min lille cairn, men hun er jo tross alt ganske stor i forhold til en chi.  Skulle i grunnen ikke tro at sokker/sko til chihuahua skulle være det største problemet å finne..  :ahappy: Men kan jo hende du ender opp med noe bling-bling da! :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har puppia noen sokker?  Puppia lager jo i det minste ting til små hunder stort sett..  Ellers har jeg sett x-mini størrelse potesokker fra Yukon, men usikker på hvor godt de holder ute salt, da de ikke er vanntette (tykk fleece), og spørsmålet blir vel også om disse blir for store.  Mini passet min lille cairn, men hun er jo tross alt ganske stor i forhold til en chi.  Skulle i grunnen ikke tro at sokker/sko til chihuahua skulle være det største problemet å finne..  :ahappy: Men kan jo hende du ender opp med noe bling-bling da! :)  

Hehe nei du har rett i at det å finne sko til disse små ikke er det største problemet :)

men jeg vil jo gjerne har noe som er behagelig og ikke kan ende opp med å ødelegge dem mer :(

Ser for meg at potesokker er hakket mer funksjonelt enn de der skoene :whistle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at de hadde potesokker i str Chihuahua på Midttun Zoo i Bergen sist jeg var innom. Går jo ann å ta en telefon dit og høre? :whistle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at de hadde potesokker i str Chihuahua på Midttun Zoo i Bergen sist jeg var innom. Går jo ann å ta en telefon dit og høre? :whistle:

Takk for tips :ahappy: Skal sjekkes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Navn er så artig
      Jeg navngir også mine helt uten take for hva slags kvaliteter de eventuelt har i showringen, men skal innrømme at jeg noen ganger har klare favorittnavn på den som blir beholdt, selv om jeg ikke vet hvem av valpene det blir enda. 
      Derfor het f.eks. tispene i Alaskakullet Flekken og Streken (markeringene på nakken) til dagen de skulle få chip. Da MÅTTE jeg jo bestemme meg for hvem som skulle være hvem. Flekken endte opp som Unike Beringia og hennes veldig like søster er Ville Aniakchak.    Jeg har aldri brukt forhundsrens, har hatt hannhund i snart 24 år  
      ikke har jeg hanner som er sinker på turen fordi de skal pisse hele tiden heller, for sånt gidder ikke jeg. 
      Men nå har jeg en rase som er ganske enkel hva kommer til kjønnsdrifter og slikt. 
    • Jeg ville ha tispe, men sambo nekta. Jeg ville heller hatt blod en til to ganger i året enn snoppevask og slafsing! Det var mange ting jeg ikke helt hadde sett for meg var en del av å ha hund, å skylle snopp var definitivt et av dem 
    • De har jo "bare" avlet dem store og pløsete, med ekstra mye skinn, sånn ca som bl.a napolitansk mastiff hos hund... Disse hunderasene er jo lovlige, og folk har dem som kjæledyr uten skrupler, så hvorfor er det så ille med revene?

(nei, jeg er absolutt ikke for pelsdyroppdrett, jeg er sterkt imot faktisk, men her går saken på mengde hud, stor størrelse på skinn, og da må man kunne dra paralleller til hundeverdenen..)
    • En av grunnene til at jeg ikke vil ha hannhund og når jeg hører om folk som må bruke forhudsrens å sånn... får helt makk av det. da foretrekker jeg heller litt blod et par ganger i året men sånn innerst inne så vil jeg ha hannhund en gang også. Så har man hatt begge og finner ut hva man foretrekker. I kveld gikk vi tur med ei venninne og hennes hund. Vi har bringebærbusker rett borti gata her, og bikkja har herved lært seg å plukke... nå kan vi vel ikke gå forbi der uten at hun MÅÅÅ bort til busken
    • På den valpen jeg har nå, har jeg selv følt jeg har vært nødt til å bruke tvangsroing. Når jeg visste hun burde være sliten, men bare beit og fant på faenskap, så tok jeg henne på fanget, strøk på henne og holdt henne fast til hun begynt å roe seg nok til å gå og legge seg. Jeg synes det er et bedre alternativ enn å la valpen løpe overtrøttraptus-villmann på gulvet til den segner om av utmattelse. DET tror ikke jeg er sunt. Valper som finner roen på egenhånd etter passelig aktivisering, trenger ikke tvangsroing. Ved å være streng på aktivitet/hvile(og da også "krevd" hvile) så har hvert fall mine voksne vært flinke til å slappe av når vi er hjemme og ikke gjør noe spesielt. Etter hvert som valpen blir eldre vil jo ikke tvangsroing eller å "bestemme" når de skal sove være nødvendig lenger, da finner de roen selv og tar selv initiativ til de vanene du har lært de som valp. Jeg synes ikke det er slemt å holde en overtrøtt valp på fanget til den sovner, når den faktisk er trøtt.  Å stappe valpen i bur, binde den fast eller sette den i et annet rom når den er slitsomt derimot, synes jeg ikke er spesielt snilt. Ikke når de er bittesmå valper. Da trenger de nærhet for å være trygge. Valp er valp liksom. Dette med tur og valp synes jeg er sterkt overdrevet. Jeg har truffet folk som bærer sin 5 mnd. gamle valp halve turen, når turen i seg selv ikke er på mer enn en time/halvannen, samme turen som min valp gikk fra hun var 3,5 mnd. gammel(jevngamle valper) uten å bli bært, bare lot henne ta det i eget tempo. Det blir jeg litt matt av. Valpen jeg har nå har jeg vel båret èn gang på tur. Da var vi ute lenge og hun løp og herja og ble skikkelig sliten. For det meste tilpasser jeg turene med lengde og tempo til dem, de har de voksne tålt helt fint den perioden det er aktuelt. Nå er minsten 7,5 mnd. og jeg setter ingen begrensninger på hverdagsturer for henne. Hun er i bedre form enn min voksne, fordi hun løper ca. hele tiden.   
  • Nylig opprettede emner