Gå til innhold
Hundesonen.no

Forumet hacket.

Recommended Posts

Skrevet

Ja prøver igjen ettersom jeg klarte og slette det andre :oops:

Forumet har blitt hacket av noen tyrkere. Vi har derfor vært nødt til og oppdatere og rette noen feil. Disse skal være ok nå.

Beklager dette.

Hvis dere ser feil med forumet, så si ifra så retter vi dette fortløpende. Så at du hadde etterlyst avatar Scorpionen?. Det er nå rettet. Driver og retter smileys og ranks også...

Skrevet
Kan jeg bare få spørre om en ting? Hvordan vet dere at det er tyrkere?

Og hvorfor akkurat hundesonen??

Og en ting til, hva gjorde de med forumet?

*nysgjerrig*

Jeg kan si litt om de som hacket...

De som hacket siden kaller seg secretlyx, å er en gjeng *piiiiip* tyrkiske nerder som hacker alt de kommer over...

Hundesonen er jo en middels stor chat, å dermed et greit mål, som påvirker en go del folk, zonen har sikkert ikke høyeste sikkerhet på webhotellet heller.?

Skrevet

Jeg var inne på siden dems.. og så det var noen tyrkiske greier. Det er også mange tyrkiske hackere som går løs på forum for tiden.

Det de hadde gjort var og skrive en beskjed, ikke noe islamsk eller noe som de pleier.. husker ikke helt hva det stod.

Det de hadde gjort var og bryte seg inn på administrasjonspanelet og byttet linken til siden om til deres side - så man ble vidresendt til dems side.

Dette var nok bare amatører, og de var nok ikke ute etter og ødelegge noe - uansett er forumet sikret nå.

Skrevet

Hmm kan godt være det er noen tyrkere som bor i tyskland. Men de skrev hvertfall tyrkisk eller persisk eller hva det jalla språket dems heter.

Det har ikke noe med web hotellet og gjøre. Kun med selve forumet.

Web-hotellet vårt har høy sikkerhet så det er overhode ikke noe problem.

Eneste grunnen vi vil bytte er at webhotellet vi har ikke er ment for så store sider, hosten vår har faktisk oppført seg veldig bra i mange tilfeller. Og jeg det er ikke noe problem og bruke de til mindre sider.

Skrevet

Jøss, hackere er skumle :-o :)

Hehe, lurte på hva som hadde skjedd når jeg hele tiden ble sendt til den hackersiden :wink: Bra hundesonen er oppe igjen :wink: Dere gjør en god jobb!

Skrevet

Ja Espen var fort og dygtig der. Forumet blev hacket kl 22 og han sad og jobbet til kl 2 om natten for og få det hele fikset. Bra han fik reddet alt på forumet. :)

Bra jobba skatten min :wink:

Skrevet
Ja Espen var fort og dygtig der. Forumet blev hacket kl 22 og han sad og jobbet til kl 2 om natten for og få det hele fikset. Bra han fik reddet alt på forumet. :P

Bra jobba skatten min :wink:

Huff ja jeg tenkte på dere igår. Det var den lørdagskvelden, sitte å rette påå forumet pga noen dumme hackere... :)

Men dere er flinke som oppdaet det såpass fort.

Flower *blomst* til dere. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...