Gå til innhold
Hundesonen.no

Terrier som røyter.

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

•   Jeg plasserer vingen noen meter lenger bak, for å få fart inn i øvelsen. For jeg sender fra toppen av stillestående 2 meter planke til den jobben du gjør nå 😊 Litt annen måte å jobbe på bare. Men ingenting i veien å sette vingen hvor som helst for å hjelp deg å sende henne dit du vil, så slipper du å sende henne rundt deg selv 😊 Ok, lurt 😄 Du som trener med target kan jo gjøre en del svingarbeid helt fra bakken av også 😊 Men jeg anbefaler faktisk å starte med skarpe svinger i stedet for svake! Man skulle kanskje ikke tro det først, men det er stort sett mye lettere for dem. Da får de en dypere forståelse for hvor de egentlig skal svinge 😊  Jeg bruker ven og høy for svake svinger, og left og right for skarpe (mer enn 90 grader). I tillegg har jeg fram, rundt og kom. Sistnevnte er den eneste som ikke har en fast retning.
    • Vært på besøk i barnehagen hvor jentene starter i august idag. Syklet for første gang, elsykkel med sykkelvogn. Gikk ganske greit, men måtte stoppe noen ganger pga krangling   Gikk veldig greit i barnehagen da.  Tror de vil få det fint der til høsten.
    • På mentaltest er det egenskapene mot, avreaksjon, skarphet, konsentrasjon temperament, koordinering og skuddfasthet som går inn under fellesbetegnelsen nervekonstitusjon. Temperament i hundeverden er litt annrledes brukt enn i menneskeverden. Definisjonen på temperament er hundens reaksjonstid fra hendelse til handling/hundens våkenhet/hvor fort hunden tilpasser seg.   Edit: En hund som stikker i panikk er først og frems redd. Redd er hakket videre enn nervøs i mitt hode.
    • den tispa jeg skulle ha valper på fikk ikke løpetid når hun skulle, og nå er det for sent for i år (det er en av lederhundene mine og jeg trenger henne til vinteren). 
    • Huff så dumt... 
      Hva skjedde?
      På en annen side er det faktisk ikke lenge til 2019  

• Nylig opprettede emner