Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Treff i Bergen

Recommended Posts

Heisann,

vi har en 10 uker gml dansk svensk gårdshund valp som vi ønsker å sosialisere. Håper at noen andre i Bergen kunne tenke seg å bli med på et treff, kan være ganske så fleksibel med både tid og sted :ahappy:

Jeg bor i centrum, så vi er altid at møde i centrum/Nordnesparken, men ellers er vi friske på et træf.

Jeg har flinke hunde der er meget tydelige i deres hundesprog :ahappy:

Forumet fortsetter under annonsen

Eg skal kanskje til Bergen i v. 32 og vil gjerne vere med på treff da! Men det er framleis berre kanskje at eg reiser...Kan sei i fra i denne tråden når eg veit noko meir!

Jeg er med på treff... Men jobber 8-16 på hverdager, så da er det greit om det er på ettermiddagen etter 17, og i helger... :blink:

Skal vi tage et træf i Langeskogen?

og hvad er bedst i en weekend eller på en hverdas eftermiddag?

For mig passer næsten alt så det er bare med at komme med nogle tidspunkter i andre kan på :blink:

For min del er det egentlig ett fett :blink:

men helst ikke så tidlig om morgenen i helgene.. hehe... benytter helgene til å pleie min B-mennesketilstand

Jeg går på ferie no. Har bare morgendagen igjen. :blink:

Så er jeg vekke i en uke. Men bare finn en dag og sted så kommer

vi. Så lenge vi er hjemme.

Det er så lenge siden sist treff.

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :ahappy:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :lol:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Ingen dårlig ide! :ahappy: Men det kan vi jo diskutere på neste treff.

Hva med søndag som kommer? :) Er folk ledig da?

Jeg kan ikke på førstkommende søndag, da er jeg på ferie.. Egentlig skal jeg reise mye de to neste ukene, så jeg kan i grunnen ikke så mye før sånn i september... men ja.. jeg kan i morgen eller onsdag.. så er jeg borte fram til den 21. så da kan jeg den 22. eller den 23. før jeg reiser igjen og er tilbake 31. august eller 1. september.

Travle tider... :-)

Jeg kan godt de næste par weekender, men går ikke så hurtigt i øjeblikket på grund af en brækket tå.

Huffda!

Men vi kunne jo treffes et sted hvor hundene kan være løse og leke feks? Hvis noen vet om et sted som passer..

Ved festningen har de nå tatt vekk gjerdet.. :ahappy:

Jeg kender desværre ikke til andre ingærdede områder her i bergen, da de er lidt af en mangelvare, samtidig med at de udvider båndtvangen.

Mener at Langeskogen og Canadaskogen falder under samme regler som nordnesparken her.

Jeg kender desværre ikke til andre ingærdede områder her i bergen, da de er lidt af en mangelvare, samtidig med at de udvider båndtvangen.

Mener at Langeskogen og Canadaskogen falder under samme regler som nordnesparken her.

Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Ja.. er utrolig kjipt.. men men.. her borte i nedre del av Nygårdsparken har det blitt sånn at en del hundeeiere samles på kvelden.. og det er jo ganske kos da.

Før kl 06:30 er derimot hverken jeg eller Bea noe særlig våkne.. Er det noen som er våkne da? hehe..

Vi er med på treff. Må bare se ann formen til Shira. Ho har vært litt gruggi i halsen. En liten forkjølelse.

Vil jo ikke smitte dere andre.

Bare si ifra når og hvor, så skal vi prøve å komme.

Har ikke akkurat bil no, men det går jo buss. He he

Hei! Jeg har da letet etter denne tråden/siden igjen så nå da jeg endelig har funnet den skal jeg jammen legge den under favoritter. Vesle tassen vår er blitt nesten 4 mnd nå og vi blir veldig gjerne med på treff :) Kjekt for både to- og firbente. Noen som kan i uken evnt neste uke?? ;)

Hei!

Jeg har også en dansk/svensk gårdshund, og vil veldig gjerne være med på treff eller i turgruppe. Det er en 2 år gammel kastrert hann, og er veldig snill og søt ;-)

Ta gjerne kontakt direkte på min mail; grma74@gmail.com.

Hilsen Gry

Vi og... men valpen er ikke så mye valp lenger... eller jo... hun er valp i hodet da.... kroppen vokser bare litt for fort :)

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sitter langt inne å lage sånn tråd, men etter jeg har innsett at jeg ikke finner noe glede i hunden min lengre må jeg bare lufte tankene. 
        6 år gammel hund av ukjent opphav, noe terrier og minst halvt puddel. Ekstremt engstelig fra valp, kom til oss 6 uker gammel. Aldri blitt kvitt angsten, men vi lærte oss å leve med hunden fordi vi ikke vil gi opp. 
        Kan ikke sove alene (ikke på gulv, må ha kroppskontakt), kan ikke være i annet rom, kan ikke være hjemme alene. Redd andre mennesker og dyr, spesielt dyr. Redd lyder, spesielt vind. Redd for alt ukjent, nye turstier, ukjent bil på p-plass, nye sko i ganga. Er ofte glad på tur, men møter vi folk går resten av turen over i frykt. Tåler ikke nødvendig stell av pels, negler osv. Sliter med hormonene når tisper er i nærheten som gir utslag i eskalering av problematferd kombinert med hyppige fluktforsøk. 
        Reaksjonene varierer fra angrep og bjeffing (andre hunder) til skjelving, pesing, piping og overdreven kløe (klør og biter til blods). Aldri hatt en dag uten denne adferden. Delvis bedring av stress ved kjemisk kastrering. 
        Ingen helseproblemer og lite utbytte av hundetrener så langt. Bruker Adaptil hjemme og i bil. Har tidvis mestret korte økter hjemme alene, og opphold i annet rom i huset over natten. Kan være alene i bil en arbeidsdag. 
        Vi har to barn under 3 år og derfor behov for å virkelig kjenne på hva vi får ut av hundeholdet vårt, siden det krever mer ressurser enn begge barna. Og ikke minst hva slags liv hunden har. Vi har ikke uendelig ressurser å gi dette prosjektet, verken økonomisk eller psykisk. Hvor går vi herfra? Er det noen som har noen gode råd? Lignende situasjoner? 
    • Takk for svar. Vår valp blir en springer spaniel.
    • Valpen kan gå på tur fra du får den, så lenge det er i valpens tempo, og den får anledning til å snuse og oppdage omgivelsene. Den første tiden blir det ikke så lange turer før valpen blir sliten av alle inntrykkene. En totimers gåtur kan være mye forskjellig, men jeg tenker at valpen bør være 4-5 mnd ihvertfall. Så kommer det helt an på hvor man går, og tempo. Så lenge man lar hunden gå i eget tempo og tar pauser innimellom så kan det være den kan gå når den er yngre eller eldre, alt etter individ og rase.
    • Hvor gammel bør valpen være før den kan være med på tur?  F.eks en  totimers gåtur.
    • Jeg tilsetter ris, grønnsaker eller bær, hvis ikke blir hun steinhard i magen. Bruker mye raspede gulrøtter. 
  • Nylig opprettede emner