Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen

shyn

Recommended Posts

Skrevet

Heisann,

vi har en 10 uker gml dansk svensk gårdshund valp som vi ønsker å sosialisere. Håper at noen andre i Bergen kunne tenke seg å bli med på et treff, kan være ganske så fleksibel med både tid og sted :ahappy:

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Eg skal kanskje til Bergen i v. 32 og vil gjerne vere med på treff da! Men det er framleis berre kanskje at eg reiser...Kan sei i fra i denne tråden når eg veit noko meir!

Skrevet

Jeg er med på treff... Men jobber 8-16 på hverdager, så da er det greit om det er på ettermiddagen etter 17, og i helger... :blink:

Skrevet

Skal vi tage et træf i Langeskogen?

og hvad er bedst i en weekend eller på en hverdas eftermiddag?

For mig passer næsten alt så det er bare med at komme med nogle tidspunkter i andre kan på :blink:

Skrevet

For min del er det egentlig ett fett :blink:

men helst ikke så tidlig om morgenen i helgene.. hehe... benytter helgene til å pleie min B-mennesketilstand

Skrevet

Jeg går på ferie no. Har bare morgendagen igjen. :blink:

Så er jeg vekke i en uke. Men bare finn en dag og sted så kommer

vi. Så lenge vi er hjemme.

Det er så lenge siden sist treff.

• 3 weeks later...
Skrevet

Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :ahappy:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Skrevet
Skjedd noe mer på treff-fronten?

Min vofs er øyeblikk ferdig med løpetiden så da fortjener hun virkelig å få treffe andre hunder igjen :lol:

Jeg syns vi burde få til et fast treff enten hver 14. dag eller en gang i måneden.

Har sett på canis.no at det er noen der som prøver å få til fast treff i Kanadaskogen.

Ingen dårlig ide! :ahappy: Men det kan vi jo diskutere på neste treff.

Hva med søndag som kommer? :) Er folk ledig da?

Skrevet

Jeg kan ikke på førstkommende søndag, da er jeg på ferie.. Egentlig skal jeg reise mye de to neste ukene, så jeg kan i grunnen ikke så mye før sånn i september... men ja.. jeg kan i morgen eller onsdag.. så er jeg borte fram til den 21. så da kan jeg den 22. eller den 23. før jeg reiser igjen og er tilbake 31. august eller 1. september.

Travle tider... :-)

Skrevet
Jeg kan godt de næste par weekender, men går ikke så hurtigt i øjeblikket på grund af en brækket tå.

Huffda!

Men vi kunne jo treffes et sted hvor hundene kan være løse og leke feks? Hvis noen vet om et sted som passer..

Ved festningen har de nå tatt vekk gjerdet.. :ahappy:

Skrevet

Jeg kender desværre ikke til andre ingærdede områder her i bergen, da de er lidt af en mangelvare, samtidig med at de udvider båndtvangen.

Mener at Langeskogen og Canadaskogen falder under samme regler som nordnesparken her.

Skrevet
Jeg kender desværre ikke til andre ingærdede områder her i bergen, da de er lidt af en mangelvare, samtidig med at de udvider båndtvangen.

Mener at Langeskogen og Canadaskogen falder under samme regler som nordnesparken her.

Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Skrevet
Er egentlig utrolig at det ikke finnes et slikt område her i Bergen.. det finnes jo i alle andre "storbyer" i dette landet.. Jeg blir så provosert :wub:

Er nesten sånn at man føler seg uglesett som hundeeier i sentrum.. :console:

Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Skrevet
Ja indført i loven pr 3. juli må man nu kun slippe hunden i parker, Langeskoen, Canadaskogen og et par flere til, efter 20.00 og før 06.30, udenfor sommer båndtvangen.

Er greit nok hvis de så gad at tænde lyset i parken, er ritigt sjovt at gå der i belravende mørke om vinteren, hvor 2 ud af 10 gadelamper er tændt der, for det er jo kun hundejere der går der.

Ja.. er utrolig kjipt.. men men.. her borte i nedre del av Nygårdsparken har det blitt sånn at en del hundeeiere samles på kvelden.. og det er jo ganske kos da.

Før kl 06:30 er derimot hverken jeg eller Bea noe særlig våkne.. Er det noen som er våkne da? hehe..

Skrevet

Vi er med på treff. Må bare se ann formen til Shira. Ho har vært litt gruggi i halsen. En liten forkjølelse.

Vil jo ikke smitte dere andre.

Bare si ifra når og hvor, så skal vi prøve å komme.

Har ikke akkurat bil no, men det går jo buss. He he

Skrevet

Hei! Jeg har da letet etter denne tråden/siden igjen så nå da jeg endelig har funnet den skal jeg jammen legge den under favoritter. Vesle tassen vår er blitt nesten 4 mnd nå og vi blir veldig gjerne med på treff :) Kjekt for både to- og firbente. Noen som kan i uken evnt neste uke?? ;)

Skrevet

Vi og... men valpen er ikke så mye valp lenger... eller jo... hun er valp i hodet da.... kroppen vokser bare litt for fort :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...