Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tur og sosialisering ute en dag?

Recommended Posts

ja bussen stopper 2 minutter væk derfra, og jeg skal også af der, men kommer an på hvilken bus jeg tager. Men er sikker på du kan høre nogle hunde :P

Jeg og Pia vil også være med! :P

Men vet ikke hvor det er i det hele tatt, skjønte ikke helt den beskrivelsen :unsure:

Men jeg kommer hvis det passer, det er litt usikkert enda, og hvis vi vet hvor det er :P

er sikker på at André eller vipsen kan fortælle dig det bedre end jeg kan, da jeg kun, selv lige har fundet ud af at tage bussen derud :P

Men safari ved krambua på fjøsangervejen. ved ikke om det hjælper dig :P

Forumet fortsetter under annonsen

Hm, nå BØR jeg komme meg ut av huset og joine dere! Har aldri fått det til å funke på sånne treff.. Dvs, har liksom møtt opp, men så skjer det ting og man møter ikke alle dem man skulle møte :P En gang gått tur med Vipsen og en annen gang med Ceccy her inne.. dvs sistnevnte var vel ikke "gå tur", det var en sinnsyk plan om bading med bergensgjengen, og ALLE pyste ut UNNTATT Ceccy og moi :P

Det er visst i dag, en uke før det skulle vært planlagt et treff.

Været ser meget lovende ut for øyeblikket, og det er nok snø til at våre søte små kan virkelig ta seg ut.

Gleder meg til å se ansiktene bak skrivingen her! :no: Jeg skal prøve å dra med meg min søster og hennes flat også! Da sier vi at møtested blir Safari kl. 12.00 den 18. november da?

Gleder meg til å se ansiktene bak skrivingen her! :) Jeg skal prøve å dra med meg min søster og hennes flat også! Da sier vi at møtested blir Safari kl. 12.00 den 18. november da?

Jippi vi kommer også banana

Håper det ikke er så glatt som no da. :no:

Vi gleder oss.

Planen er klar! Jeg blir kjørt heldigvis. Tar mest sannsynlig med en vennine med tibben hennes. Henter Blondie fra kennel samme dag, så da blir det liv å røre :)

Ps: Se englette ut når vi kommer. Pappa er usikker på dette :) Så han skal "sjekke" dere ut ......

Ps: Se englette ut når vi kommer. Pappa er usikker på dette :) Så han skal "sjekke" dere ut ......
:)

Men går det an å slippe hundene der, eller skal jeg ta med langline?

uhhm sidst gik vi til en stor åben plads hvor hundene kunne lege, men der er godt nok ikke indhegning om den, ved ikke om der er det nogen steder, sidst havde jeg selv langline med, men tror ikke jeg får behov for det denne gang :)

Jeg kan forresten se om hundene vil have et par glorier på så de kan se englettede ud :)

Vi gleder oss.

Vi også...

Kanskje Shira må blåses i nesen, og tygge meg i trynet igjen?

Hahaha... Hun er en morsom og livlig liten hund.

He he he. Ja kanskje det.

Jeg får kanskje med meg et lite ovnsrør og en annen spirrevipp.

Så på vejret til på søndag, ser ud til at det skulle blive godt vejr :)
Hvor så du da? Her ser det ikke så bra ut - eller dårlig er det jo ikke, men det er ikke sol i allefall!

--> http://www.yr.no/place/Norway/Hordaland/Be...en/weekend.html

Men været har jo ikke så mye å si - vi er hundefolk: Vi vet å kle oss for allslags vær! :icon_fun:

har lige fundet bus til på søndag :) er lidt sværere end lørdage, men tager bus 60 så jeg er der ca 11.40, så det eneste jeg skal sørge for er at komme af det rigtige sted :P

Jeg kan forresten se om hundene vil have et par glorier på så de kan se englettede ud :P

Ps: Only Blondie som skriver, gadd ikke bytte konto

Det var god idee :)

Neida, tror nok det skal gå fint. Kan vi lage en liste over hvem som kommer eller mens vi venter på søndagen :P ?

Jeg lager en liste som jeg vet/tror så putter dere dere inn eller "visker" dere ut om dere ikke kan komme...

JA, folket:

Only Blondie

Andrè

Marco_Speedy

Helle

Showtime

Einstein og Charlie

Lb_Shira

Akita

Lizzie

Reidun

Kanskje folke

Pia&Mei

Vala

Hva med deg vipsen? Er du med også?

Syns vi har blitt endel. Gleder meg kjempe masse :P Blir kjekt!

Kviklunch og kakao :P

har lige fundet bus til på søndag :) er lidt sværere end lørdage, men tager bus 60 så jeg er der ca 11.40, så det eneste jeg skal sørge for er at komme af det rigtige sted :P
Da tar du den som går kl. 11.05 fra Nordahl Bruns gate da, eller? Da er du vel fremme rundt 11.20. Jeg tar den bussen, litt kjipt å vente i 40 min da! :P

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tusen takk - den X2 der ser super ut! 👍😊

Og takk for tips, Pixie - me skal ikkje gi oss heilt. Men han går rett i stress når han ser selen - småbjeffar (og denne karen bjeffar ALDRI - utelukkande når han er redd!) og kavar. Ikkje ein ideell situasjon for roleg trening, altså... Men skal prøve å gripe anledninga når det ser ut til å vere litt ro i kroppen 👍
    • Jeg har portis, men vurderte også spansk vannhund da jeg skulle ha valp. Valget falt på portis fordi jeg fikk inntrykk av at det er mye rusk på de spanske, særlig mentalt. Om valget faller på spansk ville jeg ha vært svært nøye med valg av oppdretter og linjer. Jeg har to bekjente som har spanjoler med tidvis store adferdsutfordringer på tross av god og fornuftig sosialisering. Det kan være noe på portisen også, men mitt inntrykk er at de jevnt over er mer utadvendte og ukompliserte. Ulempen er pelsstellet, men hvis du ikke skal stille ut er det rimelig likt, bortsett fra at du må børste portisen nesten uansett pelslengde mens den spanske ikke skal børstes.
    • Dette høres ut som advokatmat. Advokatforeningen har gratis rådgivning i de store byene, sjekk ut advokatvakten. Evt. jussbuss o.l. Men ved sjekk hos NKK ser det ut som at medeier er en mekanisme som er laget for at fôrverter skal kunne melde hunden på stevner, og svært lite annet. Det har ingenting med juridisk eierskap å gjøre som sådan. Jeg vil tippe det er mer avgjørende hvem som har hatt hovedvekt av ansvar for hunden, i den grad det er relevant.
    • Hei, Er det noen som vet hvilke (juridiske) rettigheter man som medeier av en hund har? Det gjelder i forbindelse med ekteskapsbrudd, hvor den ene parten (hovedeier) eide hunden før forholdet startet, men i løpet av forholdet (før ekteskapsinngåelse) registrerte h*n den andre parten som medeier og gav det nye eierbeviset (i papirform) i julegave til den andre parten. Nå er det altså brudd, og hovedeier mener at den andre parten ikke har noen juridiske rettigheter som kun medeier, og at hunden (som hovedeier ervervet før forhold og ekteskap) skal holdes utenfor fordeling av felleseie.

Hva er riktig her? Er eierbeviset fra NKK, hvor den andre part fremgår som medeier, juridisk bindene og «bevis» nok for at begge parter har jevnbyrdig/likeverdig eierskap overfor hunden og at hunden dermed skal inngå i deling av felleseie? Eller har hovedeier en større «eierandel» i hunden uansett, og kan kreve eierskap over hunden uten at medeier har noe h*n skulle sagt? Det er vanskelig å finne noe helt konsist og «endelig» svar på dette noe sted, så setter pris på tilbakemeldinger dersom noen vet! :)
  • Nylig opprettede emner