Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksem


IM

Recommended Posts

Vet det er noen her inne som også har dalmatiner, og lurer litt på om dere har hatt noen problemer med eksem.

Willy har eksem, litt i bølger egentlig. Har byttet fôr flere ganger, men har kommet til at det er sportmans pride han reagerer minst på, eller det er når han har det fôret han er finest i huden da. Han får også lakseolje, som jeg ble anbefalt i dyrebutikken, men vet ikke om dette har noe for seg.

Noen andre som har prøvd lakseolje med gode eller dårlige erfaringer så vil jeg gjerne få høre om det..

Også var det dette med homeopati da... virker det?? leste et innlegg her, hvor det så veldig positivt ut, men igjen, er det noen som har prøvd dette mot eksem??

Vil ha eksem vekk fra huden hans, ikke bare fordi det ikke er pent å se på, men jeg ser at han klør på det, og at det er ubehagelig for han.

Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd vom og hundemat? Har hørt at det fungerer godt på noen "eksemhunder". Ellers har jeg ikke så mye innspill siden jeg ikke har hatt hunder som har plagdes med sånt *bank i bordet* . Men ei jeg har møtt et par ganger som har dalmis, plagdes litt med sår/eksem på sin og dyrlegen hadde funnet ut at det var nikkelallergi. Så hun fjernet buret hun brukte som soveplass til han, og sist jeg traff henne sa hun at eksement var borte. Hvis jeg husker riktig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd vom og hundemat? Har hørt at det fungerer godt på noen "eksemhunder". Ellers har jeg ikke så mye innspill siden jeg ikke har hatt hunder som har plagdes med sånt *bank i bordet* . Men ei jeg har møtt et par ganger som har dalmis, plagdes litt med sår/eksem på sin og dyrlegen hadde funnet ut at det var nikkelallergi. Så hun fjernet buret hun brukte som soveplass til han, og sist jeg traff henne sa hun at eksement var borte. Hvis jeg husker riktig da.

Dalmisen til veninna mi har også nikkel allergi. Men det slår mer ut som et slags utslett enn eksem, små nupper/klumper i huden og missfarging. Hun kan ikke gå med halsbånd med metall på og måtte også bytte ut bilburet med et som var lakkert.

Hvordan ser eksemet ut og hvor på hunden slår det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmisen til veninna mi har også nikkel allergi. Men det slår mer ut som et slags utslett enn eksem, små nupper/klumper i huden og missfarging. Hun kan ikke gå med halsbånd med metall på og måtte også bytte ut bilburet med et som var lakkert.

Hvordan ser eksemet ut og hvor på hunden slår det ut?

Han får den over hele kroppen, og den synes som brune flekker på huden.. ingen sår eller sånt annet enn når han klør på det da...

Tanken har faktisk ikke slått meg ang nikkelallergi... men han hadde ikke bur hos forrige eier, og hadde eksem der å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatinere kan reagere med utslett hvis det er for mye proteiner i fòret de får. Sjekk protein innholdet i fòret og prøv evt. å gå over på et fòr som det er mindre proteiner i. Lakseolje kan du fint gi. Det hjelper en del mot røytingen deres :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en som har dalmis. den har allergi og får mye behandling. den får gjevnlige sprøyter. selv har jeg hatt en mellompuddel med allergi og kraftig utslett. han gikk på mye antibiotica og ble bare verre. dette var for at han var allergisk for støvmidd og noe sopp greier. eneste vi kunne gjøre er å prøve å flytte ( men ingen garanti for at det hadde blitt bedre) og vi kunne gitt han gjervnlige sprøyter. han hater sprøyter og hadde ikke levd mer enn et år. han hadde også mage problemer. håper at hunden din blir bedre! jeg vet hvordan det er å våkne midt på natta av en hund som klør seg. ikke noe gøy. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...