Jump to content
Hundesonen.no

Engelsk Setter

Recommended Posts

Synes Zorba er utrolig flott jeg :rolleyes2: Fint se en mørk for nå til dags er det mest hvite med litt flekker man ser som regel.Forriga mi var ganske så mørk også :aww:

takk :rolleyes2: Synes og det er herlig og se mørkere settere jeg også. Har kun møtt en setter som er så mørk/mørkere. Men hadde derimot ikke "hvit leverfarget på labbene" og "tricolere" resten. han var tricolore eller hvit med svarte tegninger.

Forumet fortsetter under annonsen

Ser jeg har lagt ut et bilde av Eira her før, men hun har jo blitt litt større siden da. Nå er hun 1 år og 3 mnd :)

_MG_5224.jpg

IMG_5270.jpg

Eira er fin! :wub:

Zorba har har blitt 11,5 år no, så alderens vises tydelig. Men vi har jo en unghund i huset, så ab og til skinner han igjennom med lek og morro. :)

DSC_0194.JPG

DSC_0200.JPG

DSC_0204.JPG

DSC_0207.JPG

DSC_0220.JPG

DSC_0289.JPG

DSC_0292.JPG

DSC_0324.JPG

DSC_0347.JPG

DSC_0374.JPG

Oooj, det ble visst litt bilder det ja... :icon_redface:

Min forrige Engelsk Setter som døde for 1,5 år siden pga kreft:(

Bildet er tatt av venninen min

zorro_by_Snovind.jpg

Ble litt inspirert av noen andre tråder om info og sånt, så tenkte vi kunne ha det samme her :)

Navn:

Kjønn:

Alder:

Høyde:

Kg:

Avtegn:

Fra hvilken Kennel:

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor, jakt osv)?

Legg gjerne ved et bilde!

• Like 1

Navn: Krokfjellet's Eira Awinita

Kjønn: Tispe

Alder: 19 mnd (født 1/3-10)

Høyde: 55 cm

Kg: 15-16 kg

Avtegn: Brune flekker over begge ørene

Fra hvilken Kennel: Krokfjellet

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor, jakt osv)? Jobber med saken :)

Legg gjerne ved et bilde!

Se to innlegg over :)

Navn: Bevind's Mac Iver

Kjønn: hannhund

Alder: 2år og 9mnd (guri som tiden flyr, han var jo bare valpen for kort tid siden)

Høyde: Ahh... tror det var oppi 60-sjiktet, skal dobbeltsjekke

Kg: rundt 27kg

Avtegn: brun flekk i ansiktet, ellers bare prikker.

Fra hvilken Kennel: Bevind (Berit og Øyvind Engh)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor, jakt osv)? 3.premie på høyfjellsprøve, BIR på My Dog, andre beste hanne med res cacib på NKK Drammen. Og masse mer i vente!

Drar opp denne tråden igjen jeg :)

Jeg har to ES gutter, Hågakollens Isak på 2,5 år og Vardekampens Bris på 4 mnd :) Begge brukes til å trene konkruranselydighet, vi går litt mot strømmen ;)

Isak

165copy.jpg

105copy.jpg

294726_10150809924540591_828215590_20870218_1316518606_n.jpg

IMG_7237-1.jpg

IMG_7231-1.jpg

Bris

IMG_9737.jpg

IMG_9509.jpg

IMG_9806.jpg

• Like 2

Her er verdens beste settere i mine øyne, Berkjestølens Floyd og Tyssvikas Zeppelin.

post-11181-0-87190600-1345157192_thumb.j

Floyd ble 11 år, han måtte dessverre avlives pga kreft, han var frisk og rask helt til juletider da han sluttet å spise, og ble svakere og svakere. En helt fantastisk hund som jeg fortsatt savner masse, han er hunden jeg vokste opp med, hunden som var "min", hunden jeg gikk tur med, som ventet på meg når jeg kom hjem fra skolen, som trøstet meg når jeg var lei meg, hunden som alltid var der fra jeg var 9 til jeg var 20, verdens tryggeste, snilleste, godeste Floyd, jeg glemmer han aldri.

Zeppelin er nå blitt 11 år, han er tullingen, koseklumpen, masekoppen, raringen, den som kan alle triksene, jakthunden som vant klubbmesterskap i agility, han som blir med meg på alle mine ensomme teltturer, verdens beste han også!

post-11181-0-96681400-1345157243_thumb.j

Jeg savner tiden vi hadde dem begge. De var verdens beste venner.

post-11181-0-97378400-1345157522_thumb.j

Her med kattene i bakgrunnen.

Den orange katten fant vi som 5 dager gammel kattunge som vi flasket opp. Da hun var liten var Floyd den store trygge som hun kunne krype i pelsen til. Zeppelin var raringen som var livredd henne og gikk omveien rundt spisebordet om han kunne frem til hun begynte å se mer ut som en katt. Floyd var for øvring snill med alle dyr. Mus, hamster, kaniner.. Og han var også en glimrende jakthund! Stol på Floyd, pleide vi barna å si, han tar aldri feil! Og det gjorde han ikke.

Forumet fortsetter under annonsen