Gå til innhold
Hundesonen.no

Keisersnitt


fearplay

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg leste vel ett eller annet sted at 2 var maks - det var vel egentlig bare en anbefaling - men det handler vel litt om tispens ve og vel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Man KAN jo selvsagt ta så mange keisersnitt som man "må".. Forsikringsselskaper har dog ofte en klausul på at de kun dekker dette en eller to ganger (og aldri på enkelte raser).

Om det er riktig å avle på en tispe som trenger keisersnitt for å få ut valpene er en helt annen diskusjon, selvsagt vurdert opp imot hvorfor man måtte gjøre det.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at rettnings linjene for avl i boxer klubben er hvist tispa har hatt 2 keisersnitt skal hun ikke settes kull på igjen. Da blir det vel isåfall ikke godkjent i boxerklubben, om jeg har forstått det helt riktig. Har aldri hørt med en veterinær om dems mening. Vår boxer Buffy sin mor har hatt ett keisersnitt, i Buffy sitt kull var det 10 valper, dette var morens andre kull da måtte hun ta keisersnitt. Mens det første kullet med 9 valper gikk helt fint. Kommer vel veldig ann på størrelsen på kullene og størrelsene på valpene. Men vet om tisper som har tatt keisersnitt med små antall valper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det som med mennesker da 2 -3 keisersnitt så er det stopp?

det har jo noe med at hvis hunden blir åpnet for ofte så blir det vannskeligere å få lukket igjen ordentlig(tror jeg).

kanskje Aud som har mye erfaringer har svaret på dette? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...