Jump to content
Hundesonen.no

Ny hjemmeside

Benedicte

Recommended Posts

Posted

http://home.no.net/benzzil

Det er ennå masse som skal fikses på :( (f.eks skal vinduene tettere, med ramme rundt osv).

Litt kjedelig design da, men. Også skal jeg skaffe meg domene snart. Linkene funker ikke helt (på buttonsene linker mange til de samme sidene). Det er også ikke alle sidene på galleri som har farget scroll.

Kom gjerne med kritikk!

Skriv gjerne i gjesteboken!

edit: hvordan er siden hos dere? Nå er den jo tilpasset min skjermløsning 1024 x768, internet explorer, og min skriftstørrelse :unsure:

Guest Christine
Posted

Kjempe flott sde :P

Har skrevet i gjesteboken :P

Forresten så har jeg ikke no ris :P SUPERT!

Posted

hei..

håper ikke du blir lei deg nå, men.. hehe.

du kan ikke ha sort skrift på blå bakgrunn..

brenner hull i øyene mine nå.. blodet renner ned i tastaturet og pc'en kortslutter.

nei, men.. sant.. :)

Du må ha kontraster.

vil du ha blått, må du feks. ha hvit skrift.

jeg ville forøvrig tatt en litt mer "nøytral" og ikke så "skrikende" farge, der du skal ha tekst.

du må tenke litt på om det er innholdet, eller selve layout som skal stjele fokus til dine besøkende.

ps. ellers må jeg si jeg er imponert over layouten din, da den er brukervennelig og jeg ser du bruker iframes.

håper ikke jeg trakket deg på tærene nå altså, hehe.. for all del, min første hjemmeside var mye dårligere enn din! jeg har lest mye om tilrettelegging for svaksynte, o.l. samt "web colors", etc.

det er så utrolig mye å lese om det å lage grafisk brukergrensesnitt.. men det er sånn som du lærer etter hvert.

jeg tror siden din blir veldig fin, med litt mer arbeid.. ikke så mye som skal til :-)

ps. du er flink med kamera, ser jeg.. :)

flink jente, stå på!

Posted

Hei Olavxxx :innocent:

Tusen takk for kritikk ;) Men er sidene mine blå? Trodde bakgrunnen var hvit jeg :P

I menyen til venstre er bakgrunden KNALL blå, vanskelig å lese hvasom står...

Ellers er den hvit, ja...

BTW: pen side, kjempeforbedring...

Posted

I menyen til venstre er bakgrunden KNALL blå, vanskelig å lese hvasom står...

Ellers er den hvit, ja...

BTW: pen side, kjempeforbedring...

Er den? Ikke hos meg. Men så har jeg internet explorer, vet ikke hva du bruker.

*klør seg i hodet og lurer på hvordan dette skal fikses*

Posted

Er den? Ikke hos meg. Men så har jeg internet explorer, vet ikke hva du bruker.

Jeg og olavxxx bruker firefox...

hvorfor å hvordan skal ikke jeg si deg, men fixes må det.. er over 100millioner FireFox brukere i verden... :innocent:

( er det slik i FireFox så er det ganske sikkert slik i Opera også, å der er det også mange brukere... )

Explorer lever i sin egen verden når det kommer til å vise sider har jeg inntrykk av.. ;)

Ingen av sidene jeg lager vises likt i FireFox og Explorer... (nesten ingen.)

Må sikker tvinge bakgrundsfargen, eller om det er kodet feil/dobbelt, så det kommer annen farge i FireFox...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...