Gå til innhold
Hundesonen.no

hvorfor er banneren min borte?


Recommended Posts

jeg har ikke lest så mye innpå her i det siste, kunne vært greit om dere sendte en pm til dem som fikk bannerne fjernet da, ikke alltid man får med seg alle innlegg, for det er jo rimelig mange innlegg her i løpet av en dag, eller en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerene har selv ansvar for å holde seg oppdatert i forhold til reglene her inne. Dette er noe dere har "signert" på når dere registrerer dere.

Vi har som Vipsen sier lagt ut mange "advarsler" rundt om på forumet der vi har minnet om at bannere vil bli fjernet 1. mars om de fortsatt ikke er i samsvar med reglene.

Det ville ha vært et svært omfattende arbeid å måtte sende PM til alle med bannere. Derfor fikk brukerene selv ansvaret for å fjerne/krympe bannerene sine innen for tidfristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn for nysgjerrighetens skyld...hvorfor denne regelen? hva er galt med enten litt store bannere (da snakker jeg ikke om en banner som tar opp hele siden da) eller bannere med animasjon?? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde dere ta dere en titt, for det er mange flere som har for "store".

Rett skal være rett :rolleyes:

Vi har gått gjennom alle brukerene på forumet og slettet de som da hadde forstore bannere. Noen har i etterkant av dette lagt til de gamle bannerene igjen. Når vi har sett dette har vi gitt advarsel og pm om å slette banneret. Likevel er det ikke lett å få med seg alle. Så send gjerne en PM til en av moderatorene, for som du sier; rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere noen som er for store er det bare å pm'e Silje eller meg så tar vi dem vekk, det er snart 1000 brukere på Sonen og vi har vært nødt til å gå gjennom alle manuelt, og det er ikke usannsynlig at noen har glippet unna, disse tar vi fortløpende.

Ved å benytte deg av dette forumet, har du automatisk godtatt det gjeldende regleverk. Reglene kan når som helst bli oppdatert. Du er pliktig til og følge disse til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn for nysgjerrighetens skyld...hvorfor denne regelen? hva er galt med enten litt store bannere (da snakker jeg ikke om en banner som tar opp hele siden da) eller bannere med animasjon?? bare lurer...

Store banner tar større plass på serveren, serverplass som både er dyr og som vi heller prioriterer å bruke til andre ting. Animasjoner tar enda større plass. I tillegg virker det forstyrrende på forumhelheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store banner tar større plass på serveren, serverplass som både er dyr og som vi heller prioriterer å bruke til andre ting. Animasjoner tar enda større plass. I tillegg virker det forstyrrende på forumhelheten.

Hei :)

Ikke for å virke uhøffelig på noe som helst måte ,men det svaret du gir er i utgangspungtet på ingen måte korrekt. Når man hotlinker (med HTML koder) banneret inn i signaturen på samme måte som ett bilde ,fra sitt eget hjemmesideområde tar den kun serverplass på brukerens område og har ingenting med forumet å gjøre.

Ang forstyrrende element. Vel jeg er på mange forum på nett. Der det settes endel prestasjon i design av nettopp signaturbilder/bannere og avatarer. Om noen viser fram hunden sin i ett banner bilde på samme måte som jeg viser fram mitt kamera sammensatt med motiver på andre forum er vel egentlig bare greit å sette litt farge på tilverelsen..

Signert

Henrikkes Samboer

(vennligst ikke skyt henne om dere er uenige med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ikke for å virke uhøffelig på noe som helst måte ,men det svaret du gir er i utgangspungtet på ingen måte korrekt. Når man hotlinker (med HTML koder) banneret inn i signaturen på samme måte som ett bilde ,fra sitt eget hjemmesideområde tar den kun serverplass på brukerens område og har ingenting med forumet å gjøre.

Ang forstyrrende element. Vel jeg er på mange forum på nett. Der det settes endel prestasjon i design av nettopp signaturbilder/bannere og avatarer. Om noen viser fram hunden sin i ett banner bilde på samme måte som jeg viser fram mitt kamera sammensatt med motiver på andre forum er vel egentlig bare greit å sette litt farge på tilverelsen..

Signert

Henrikkes Samboer

(vennligst ikke skyt henne om dere er uenige med meg)

Håper ikke det gjorde noe at han svarte for meg, han har mer peil på sånt enn meg..

det er jo fint med bilder da, en av de fine tingene med sonen er jo enttop muligheten til å legge inn bilder i innleggene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ikke for å virke uhøffelig på noe som helst måte ,men det svaret du gir er i utgangspungtet på ingen måte korrekt. Når man hotlinker (med HTML koder) banneret inn i signaturen på samme måte som ett bilde ,fra sitt eget hjemmesideområde tar den kun serverplass på brukerens område og har ingenting med forumet å gjøre.

Ang forstyrrende element. Vel jeg er på mange forum på nett. Der det settes endel prestasjon i design av nettopp signaturbilder/bannere og avatarer. Om noen viser fram hunden sin i ett banner bilde på samme måte som jeg viser fram mitt kamera sammensatt med motiver på andre forum er vel egentlig bare greit å sette litt farge på tilverelsen..

Signert

Henrikkes Samboer

(vennligst ikke skyt henne om dere er uenige med meg)

thank you!!

var akkurat slik jeg mente det var også,men jeg regnet med at de som driver et så stort nettsted som dette hadde mer greie på det, så jeg ville ikke begynne å argumentere.

men nå fikk jeg iallefall avklart det da, at jeg ikke husket feil :)

var derfor jeg måtte spørre isted om grunnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store banner tar større plass på serveren, serverplass som både er dyr og som vi heller prioriterer å bruke til andre ting. Animasjoner tar enda større plass. I tillegg virker det forstyrrende på forumhelheten.

OT: Bare lurer på en liten ting :) Hvilken lommebok er det som betaler hundesonen? Dere tjener jo ingenting :) Greit nå har dere jo fått butikk, men før det? Kjempe fin at det er noen som gjør det hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har valgt de små signaturene i utgangspunkt på trafikk og forstyrrende elementer som spesielt blinkende signaturer gir forumet.

Vi vil sjekke hvordan dette virker med trafikk senere.

Foreløpig er Hundesonen betalt av privatpersoner, men innen kort tid vil Hundesonen som de fleste andre steder bli finansiert med reklame. Dette for og gi bedre og nye tjenester - samt oppretteholde stabiliteten.

Forumet vil sannsynligvis bli reklamefritt. Ihvertfall nesten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så dere vil ha små bannere av estetiske grunner, er det slik å forstå det?

DET er jo en helt annen sak, men det er jo stor forskjell på animasjons bling bling og et litt større bilde..

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reklame er vel greit nok, men ikke velg annonnsører som legger sine bannere over diskusjonsfeltene på siden da..

fryktelig irriterende..

og helst hunderelatert , takk.det er nok jamba glam nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig å slippe all blinking og bannere og alt som setter farge på tilværelsen jeg :). Synes ikke sånt har noe som helst i et diskusjonsforum å gjøre. Bilder og bannere kan man kanskje forbeholde enkelte tema for dem som har lyst til å vise fram hvor flinke de er til å lage bannere :)

For oss oldtimere som fortsatt sitter på analoge modem er det en mare å måtte laste ned sider med grafikk og bilder (Canis er jo et skikkelig night-mare) bare for å få lest diskusjonene.

Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss oldtimere som fortsatt sitter på analoge modem er det en mare å måtte laste ned sider med grafikk og bilder (Canis er jo et skikkelig night-mare) bare for å få lest diskusjonene.

For dem med analoge modem (og andre som ikke vil se banner i det hele tatt såklart) finnes muligheten for å hake av at man ikke skal vise banner/signaturer i tråder inne på kontrollpanelet, om man ikke allerede har gjort dette, så tar det enda kortere tid å laste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått gjennom alle brukerene på forumet og slettet de som da hadde forstore bannere. Noen har i etterkant av dette lagt til de gamle bannerene igjen. Når vi har sett dette har vi gitt advarsel og pm om å slette banneret. Likevel er det ikke lett å få med seg alle. Så send gjerne en PM til en av moderatorene, for som du sier; rett skal være rett.

Bare må blande meg litt her...

Du skriver at dere har gått igjennom alle brukerene her og slettet de som har forstore bannere, helt greit det altså.

Men da må jeg bare spørre er mitt passelig då siden mitt ikke har blitt slettet?

mitt er jo no pluttselig større en alle andre sine, og nei dere har ikke slettet det så da er det vell passelig da eller?

Synes det har blitt litt vell mye forandringer her jeg no, nye regler, ny størrelse på bilder(krympet noe drastisk) og så nye størrelser på banner(trode de vi lagde regler på dette som var NORMAL størrelse på jeg, men neida no skal de være enda mindre).

Merkelig at jeg har vært her lite de siste ukene? Nei, det synes jeg ikke for skal jeg kunne huske alle de nye reglene med min teflonhjerne så tar det noen uker/mndr til jeg husker alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare må blande meg litt her...

Du skriver at dere har gått igjennom alle brukerene her og slettet de som har forstore bannere, helt greit det altså.

Men da må jeg bare spørre er mitt passelig då siden mitt ikke har blitt slettet?

mitt er jo no pluttselig større en alle andre sine, og nei dere har ikke slettet det så da er det vell passelig da eller?

Synes det har blitt litt vell mye forandringer her jeg no, nye regler, ny størrelse på bilder(krympet noe drastisk) og så nye størrelser på banner(trode de vi lagde regler på dette som var NORMAL størrelse på jeg, men neida no skal de være enda mindre).

Merkelig at jeg har vært her lite de siste ukene? Nei, det synes jeg ikke for skal jeg kunne huske alle de nye reglene med min teflonhjerne så tar det noen uker/mndr til jeg husker alt.

1. Vi har forsøkt å få slettet alle som var for store, men vi skrev også at noen kan ha sluppet unna og det bare er enten å fjerne dem selv eller å sende pm så fjerner vi. Ditt var for stort og er tatt vekk nå.

2. Angående nye regler, reglene har blitt tydeligere, ellers har det skjedd få endringer, den eneste som er merkbart forandret er bannerstørrelsen, som nå er mindre. Bildereglene for Sonen gjelder bilder lastet opp på selve forumet, ikke de man linker til fra feks Photbucket, dermed er det altså som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...