Gå til innhold
Hundesonen.no

På kurs som observatør?


mokken

Recommended Posts

Bare lurte litt, er et kurs jeg egentlig kunne tenke meg å være deltager på, men dessverre så har ikke vi nivå tilsvarende krav til deltagelse.

Men man lærer vel også endel som observatør vel?

Har kun vært deltager før nemlig.

Anbefales/anbefales ikke?

Erfaringer taes imot med takk :)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være med som observatør kan være veldig nyttig.

Kanskje mer nyttig enn å være med som vanlig deltaker, da du får fulgt med på alt som skjer. Få tips fra hvordan andre jobber, se hva andre gjør feil osv..

Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være med som observatør kan være veldig nyttig.

Kanskje mer nyttig enn å være med som vanlig deltaker, da du får fulgt med på alt som skjer. Få tips fra hvordan andre jobber, se hva andre gjør feil osv..

Anbefales! :)

Enig. Man lærer veldig mye av å se på andre og høre på/delta i diskusjoner!

Så om min hund/meg ikke hadde vært kvalifisert til å delta, hadde jeg vært med som observatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier det egentlig å koste? Er jo ikke alle steder det koster noe da men...

Vet ærlig talt ikke helt, sikkert ganske variabelt.

Dette kurset som jeg lurer litt på koster det kun 100 kr som observatør, men så er det litt vei å kjøre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ærlig talt ikke helt, sikkert ganske variabelt.

Dette kurset som jeg lurer litt på koster det kun 100 kr som observatør, men så er det litt vei å kjøre da...

Ok, vurderer å være observatør på bronemerke kurset her.. Men må snakke med klubben/instruktøren da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ærlig talt ikke helt, sikkert ganske variabelt.

Dette kurset som jeg lurer litt på koster det kun 100 kr som observatør, men så er det litt vei å kjøre da...

Hva slags kurs er det snakk om egentlig??? Kjenner det begynner å rykke i nysgjerrighetsknuten min ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et weekendkurs i klikkertrening i Trondheim kosta det 900,- for å være observatør! Synes det var en drøy pris.. Men så kosta det ca. 1800,- for å være deltager å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kurs er det snakk om egentlig??? Kjenner det begynner å rykke i nysgjerrighetsknuten min ;-)

hehe...

Lp kurs med Per Egil Gylland, på Nordhordland.

Takk for komentarer folkens, er overbevist så nå melder vi oss på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er nesten like mye å lære å være observatør som deltaker. når man er deltaker er man så forkusert på treningen av sin egen hund at man ikke ser hva som skjer rundt + at det er lettere for observatører å se framgang enn deltakerne gjør.

ble ufrivillig observatør da vi greide å låse hundene inne i leiebilen på et hundekurs <_< (var dum automatisk lås på bagasjerommet hvis det var den døren man åpnet først. så lukte man bagasjedøren så var bilen låst. hadde aldri hørt om sånn lås jeg)

men det var like interessant som å delta det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er akkurat samma kurs som jeg vurderer og melde meg på som obersvatør på også :(

Har meldt på no :P

Han var sensor når jeg tok trinn 1 eksamen, synes han virket veldig flink og var en behagelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjempegøy og være observatør :) har vært med onkelen min og vært observatør på div bruks-konkuranser (han er dommer) og i mai skal jeg være med som observatør i lydighet klasse tre og elite :) jeg og ask kommer nok aldri dit, men skal jammen bli gøy og lære mer om øvelsene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...