Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykling med hund

mokken

Recommended Posts

Har no fått shinet sykkelen og bestillt både sele og springer.

Bør jeg bruke sokker på hundene når jeg sykler med de?

Noen som evnt har en type å anbefale?

Blir ikke veldig lange økter av gangen, men det er dårlig med grusveier i nærheten.

Monica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer til å sykle på asfalt en del ville jeg muligens tatt på potesokker, men det viktigste når du sykler på asfalt er egentlig å passe på at tempoet ikke er for høyt og at du ikke holder på for lenge, sånn at du ikke belaster selve beina for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du skal sykle med hunden din bør den vere to år har jeg hørt.. dette grunnet utviklingen i bena til hunden... Jeg sykler av og til med hunden min... det er ikke alltid like enkelt nei.. han er en hund som drar endel.. så jeg må bruke halti grime på han når vi sykkler.. bare sånn for sikkerhets skyld...

Men men... lykke til vertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har syklet med hund, men... Skjønner liksom ikke helt vitsen med å trene kondisjon sånn uten videre. Er nok litt redd for å få en stressa hund. Men det kan jo hende at du har et formål med å ville sykle med hunden din ;) Hunden bør være utvokst og holde trav og å sykle på asfalt er svært belastende, da.... Dette ble pessimistisk. Ja ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...