Gå til innhold
Hundesonen.no

Welsh Springer Spaniel

Anettex

Recommended Posts

Hei! Min samboer har utrolig lyst på en Welsh springer spaniel men det er så få oppdrettere i norge!? vet dere hvorfor og hva som gjør det? Er det noen som kanskje har welsh her??

Han hadde en for ca4-5 år siden som het Bagador men de måtte plasere den bort:( prøver å finne ut hvor den kan ha havnet.. men det skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt et par welsher, og de har vært veldig trivelige bekjentskaper. Tror kanskje de faller mellom litt for mange stoler, og at det er derfor det ikke er så mange av dem. De er ikke like store og staselige som engelske springer, ikke like små og søte som cockere, ikke like glamorøse som amerikanske cockere osv. Det finnes jo dessuten flere mindre vanlige spanielraser som også tar sin del av "kaka". Ikke akkurat mine raser, men tror dette er et fenomen man finner innen flere rasegrupper - at de som er mest moderate og midt mellom de andre blir oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei welsh tispe som skal ha valper i år! ;) Mora er utrolig nydelig. Kjempe snill, herlig, glad lettlært og kjempe flink i agility! ;) Kanskje litt for ivrig, men ei utrolig bikkje! :P

Hjemmesida er http://www.nemi-welsh.piczo.com :P Hu er også her inne, kaller seg Ida&Nemi :)

Hu har ikke data nå, den er på rep, men jeg skal få henne hit en dag sånn at hu kommer seg inn ;)

Send meg en PM hvis du er intresser, så skal jeg gi deg den infoen jeg vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...