Gå til innhold
Hundesonen.no

Maskuline og feminine raser?


Djervekvinnen

Recommended Posts

For menn: Rottweiler, Boxer, Engelsk bulldog, Husky, Shar pei...osv. Disse, ikke nødvendigvis så store, men velbygde rasene. Ser ikke for meg en mann med mynde for å si det sånn. Ikke at det ikke går an, men ser ikke på det som så typisk.

For kvinner: Chihuahua, Bulle, Boston terrier, mops, langhårede selskapshunder, Golden, Labrador, (tisper), mynder, dobermann (tispe), terriere. Disse smidige, ofte små og til dels langhårede rasene. Pluss at jeg da også ser for meg at menn har hannhunder, og kvinner har tisper ;)

Vet det ikke er slik, og skal ha hann selv. Men det er vel seriøst de rasene og kjønnene som automatisk linkes i hodet mitt til et visst kjønn :rolleyes:

Så en stor, forholdsvis velbygd mann i fjor, med Boston terrier, det så litt snodig ut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn: Shæfer, rotweiler, Risenshnauser, amstaff, staff, bulldogg, Er raser jeg ser på som maskuline. De er typiske manneraser og jeg ser oftes menn med disse. Også "kler" de hverandre bedre på en måte.

Kvinner: Chi, papillion, cocker spaniel, pomme, div.mynder, generellt små hunder egentlig (orker ikke skrive ned alle), Dette er raser jeg ser oftes med kvinner og som "kler" kvinner best.

Så har du mange unisex raser som jakthunder, dalmatiner, retrivere, husky, er hunder som "kler" begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til menn:

Bullmastiff, Pointer (jakt), Riesenschnauzer,Rottweiler, og andre "kraftige" raser.

Til kvinner:

Chihuahua, Chinese crested,cocker spaniel, andre små raser+ mynder.

Raser for begge: Schæferhund, Border collie, Boxer, Dobermann, Collie, Tervuren, Groenendael, Grand danois, retrievere.

;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskuline: rottis, bulldog, staffe, mastiffene o.l.

Feminine: collie, sheltie, hunder med mye pels.

Begge deler; BC, belger, schäfer, settere, retrivere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* ja, det var det da! Jeg tenker vel litt sånn at store kraftige hunder, går til tilsvarende personer, mens slanke små o.l. hunder, har like eiere..

Som for å forstyrre mitt lille bilde, så hadde jeg en meget pen velbygd (godt trent) type innom butikken for noen dager siden...med sin lille franske bulldog valp! ;) -vet ikke helt hvem av dem som var søtest, men morsomt var det å se på.. ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye det samme som andre tenker..

menn: rottweiler, bullmastiff, boxer, grand danois, scäfer, dobermann?, rr, st bernhardshund, schnauzer osv..

kvinner: papillon, cocker spaniel, bedlington terrier, bichon frise, saluki (fleste mynder egentlig), chicuahua, pomeranian, shetland sheepdog osv osv..

begge kjønn: dalmantiner, retrievere, dachs, briard, chow chow, mops, staffordshire bull terrier..

vet ikke hvorfor de blir delt inn sånn egentlig. bare helt automatisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, og har Rottweiler.. er igrunnen ikke så kraftig bygd, med er ganske høy.

hmm.. ;)

hehe, ja er jo mange kvinner med "maskuline" raser ;) ikke noe gale med det selvfølgelig, og heller ikke noe jeg legger merke til/tenker over om jeg ser ut på gaten... men en stor og kraftig muskelbunt av en mann, med 4 chihuahua'er i rosa bånd er liksom ikke noe som bare flyr forbi hver dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glemmer dere homsene da, som utgjør et relativt solid innslag rundt puddel-, mynde- og miniatyrhundringen. Så en av dem som så ut som en diger tøff proffbokser med en bitteliten, spinkel hund med siste nytt i halsbånd og da kommer jo inndelingen i mannlige og kvinnelige raser litt ut å kjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk bare truffet den ene mannen med liten hund, og en med valp, men det var en Briard, og de er jo ikke så små ;)

Ellers ser jeg mye labrador, schäfer, husky, rottweilere og Golden på menn. Og egentlig alt mulig på kvinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja da har jeg tydelig feil kjønn.. :P Jeg elsker nemlig " maskuline" raser som boxere, det er kun den rasen jeg har hatt. Har min tredje nå, første hannhunden jeg har hatt :( Og jeg er ikke så spesielt mandig av meg, akkurat :P Elsker raser som er korthåret og kompakt som amerikansk bulldog, amstaff, dogo canario osv. Jeg kunne aldri hatt en såkalt " damehund" som papillon, chihuaha osv :P Smaken er nok som baken heldigvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he det er opppdretter på utstilling som stiller toy terriere han er nesten 1.90 hly (eller mer) og skikkelig kraftig stor kar. Ser ganske festlig ut når han handler :) :)

:) ser det for meg...

det må være litt av ett syn vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de fleste her inne ser på¨schæfer som en maskulin rase, så har jeg også feil rase, er liten og litt kraftig jeg, men langt unna bæl feit

kanskje jeg og sølvi skal lage klubb for kvinnelige schæfer eiere " oss mnaskuline damer " heheh... :)

oj oj oj.. trur jeg har fått i meg litt mye te og sukker nå altså... kombinasjoenen te og trøtt får de merkligste resultater enkelte ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) men når jeg tenker over det "matcher" damer med alle raser egentlig.. annerledes med menn, som sagt :) men ikke noe gale i å være 150 kilo, mann og være eier av papillon f.eks.. Bare ikke så normalt, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd.... :)

Sånn etter erfaring med hvem som fatter interesse for min hund på tur og etter hva jeg ser ( må kanskje se litt lenger, men..) så er damer mest glad i de små og menn mest glad i de store.Far skal ha bikkje, for søren..

hadde jeg hatt ei krone for hver gang noen sa til meg : bestemora mi har sånn hund som du har... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...