Gå til innhold
Hundesonen.no

Strømgjerde

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Joda :D

Sa alt som dere har sagt+ en mail jeg fikk av Nirm til pappa. Så sa jeg at:

" Pappa, du vet det er ulovligt. Ingen har peiling på hvorfor de selger sånnt i Norge. Jeg garanterer at noen kommer til å anmelde deg. Lurer på hva hun heter jeg?!" :P

Så pappa sa litt sånn joa. og masse ennet. Men det blir ikke ;)

Glemte jeg å skrive at jeg sa at det var hannes feil siden han ikke hadde trent opp bikkja mi perfekt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at det ikke ble noe av.

Bare et lite spørsmål. På en av de dyrebutikkene rundt meg selger de strømhalsbånd. Det gir støt når hunden bjeffer. Først kommer det et pip, hvis ikke hunden slutter så få den støt. Er dette lov? Jeg har overholde ikke tenkt å kjøpe det, men lurer på om det er lov :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: det er nok ikke 220 volt, det er det som er i en stikk-kontakt og det kan drepe mennesker.

Nå er ikke jeg dau da, har fått både 230v (ikke 220v, det var for noen 10år siden.) å 400volt, å lever godt enda... :) Litt rar farge oppover en tommel, men ellers tipptopp... :)

Strømgjerder er gjerne på 20.000volt, mens tror 8000volt er normalt på de nye gjeterne...

DET ER IKKE VOLT SOM DREPER, DET ER STRØMMEN.!

Å ting er laget for de forskjellige hensikter, som en "ku-gjeter" dreper ikke kua, det hadde blitt dyrt for bonden det.......... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at det ikke ble noe av.

Bare et lite spørsmål. På en av de dyrebutikkene rundt meg selger de strømhalsbånd. Det gir støt når hunden bjeffer. Først kommer det et pip, hvis ikke hunden slutter så få den støt. Er dette lov? Jeg har overholde ikke tenkt å kjøpe det, men lurer på om det er lov :icon_redface:

NKK har et brev fra Mattilsynet ang. bjeffehalsbånd på sine sider, du kan lese det her:

http://www.nkk.no/cmnkk/file/download/file...av_17-11-05.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...