Gå til innhold
Hundesonen.no

Strømgjerde


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Pappa har bestemt seg for å rive gjerdene, og sette opp strøm gjerde.

I en liten del av hagen...Er heelt i mot det men ingen som hører på meg :D

Stakkars Milo skal få srøm igjennom seg bare han tramper feil...

Har noen erfaringer med strøm gjerde?

VIL IKKE SETTE OPP :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå å prøve det på dem og deg selv først og se hva som skjer da. Om de likevel vil beholde det så ville jeg satt hunden i løpestreng eller vært veldig nøye med å lære ham hen grensen går, tror det skal gå an.

Edit: det er nok ikke 220 volt, det er det som er i en stikk-kontakt og det kan drepe mennesker.

Edit 2: bruk av strømhalsbånd utenom ved aktiv dressur er pr lovdefinisjon forbudt. Kan finne loven om du tror det hjelper på foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner brukte det på en alaskan husky, mot bjeffing eller noe...

og da folk fikk sendt noen dyrebeskyttelses folk t han for å sjekke, så tok de fra han strømbånd saken., siden det ikke var lov i norge med sånn...

er det noe ala samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hunden vil bli fryktelig usikker når han får strøm når han går ut av tomta, og da får han vell strøm om han går inn igjen også?

Og hvis han får strøm mens han ser et menneske feks, så ender du opp med en hund som er redd for mennesker også.

Fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjerdet er egentlig ikke lov til å bruke i Norge. Strøm er kun tillatt i bruk i aktiv dressur, og et slikt gjerde er ikke akkurat aktiv dressur.... Dessverre virker det som om loven ikke blir overholdt, siden det er i salg.

Et slikt gjerde kan medføre at hunden blir redd for andre ting. Eks mennesker eller andre hunder.

Dersom hunden krysser gjerdet, så blir den jo straffet på veien tilbake også. Sikkert fin måte å avlære innkalling på egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vipsen: Det sto 220 v. Trur kanskje det var feil ja:p*kremt*

Skal se litt på den lov saken, og si det med huskyen til pappa. For om vi mister bikkja, så veit pappa at jeg ikke snakker med han mer.

Kristina: Ja, helt rett. Kommer han seg ut av gjerdet med støt, så trur jeg at han får når han skal inn igjen. Og Milo er veeldig sur mot Narkomane, og det er et problem for meg nå, siden naboen er en. Så det hadde ikke vært kult med en hund som var redd alle slag mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipsen: Det sto 220 v. Trur kanskje det var feil ja:p*kremt*

Kan være det som graves ned har den spenningen, men det hunden har på seg er nok ikke mer enn et par V liksom. Det er uansprett forbudt i bruk og din far kan risikere anmeldelse, dessuten er det fryktelig urettferdig mot hunden. Ville tro en løpestreng er mye billigere, dessuten går den jo an å demontere å ta vekk om dere får besøk som synes sånt er skjemmende (for jeg går utfra det er fordi han syntes gjerde er skjemmende å se på han ikke vil ha det lengre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda...Vi hadde løpestreng i fjor vi. Så vi har fortsatt stolpen og kroken på veggen. Ikke spør meg hvorfor pappa kobla den av.. :S

Vil nesten at pappa skal bli anmeldt nå. Så kan jeg si "Se, hva var det jeg sa?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...Vi hadde løpestreng i fjor vi. Så vi har fortsatt stolpen og kroken på veggen. Ikke spør meg hvorfor pappa kobla den av.. :S

Vil nesten at pappa skal bli anmeldt nå. Så kan jeg si "Se, hva var det jeg sa?!"

han faren din, hadde jeg likt å tatt ett tak altså... man gir ikke hunder strøm, eller tenker på det en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke strøm på mine hunder i det hele tatt. Husker bare å lest på canis for leeenge siden at det var en som hadde prøvd dette "strømgjerde". Det hadde fungert fint. Som jeg skrev i det andre innlegget mitt, så lærte hundene det fort. Han som skrev om det på canis ja at det fungerte slik at hvis hunden gikk mot gjerde fikk den litt støt, gikk den over gjerde fikk den mer og mer, til den gikk tilbake. Men jeg tror ikke det er noe veldig stor styrke, det kan det ikke være.

Hvorfor vil egentlig faren din ta vekk det vgjerde som er?

Før du prøver dette med strøm ville jeg prøvd å lære hunden det selv. Jeg har gjort det med begge mine, de går ikke vekk. De kan være løse ute i mange timer, uten å gå vekk (bor på byggefelt). Jeg sa bare nei når de prøvde å gå ut av eiendommen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

han faren din, hadde jeg likt å tatt ett tak altså... man gir ikke hunder strøm, eller tenker på det en gang!

Ja, værsegod..Kan du ikke forklare han hvor viktig det er å rønke hunden med det samme da? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
    • Hei! Har tidligere hatt irsk setter fra oppdretter i Sandnes med fokus på jaktlinjer. Elsker rasen og synes det er en fantastisk familiehund og turkamerat både hjemme og på fjellet. Nå er jeg mer interessert i en "show dog" setter som er større, mørkere og med lenger pels. Er det noen her som kjenner til oppdrettere i Norden eller England som avler mer i show dog retning fremfor jaktretning?     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...