Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontakt trening


Vala

Recommended Posts

Hehe, ja, jeg tar meg ikke nær av noe av dette. Jeg er smertelig klar over at ting jeg forsåvidt vet - må inn med teskje fra andre kanter enn fra meg selv, for å kunne utgjøre noen endringer hos meg ;-)

Så derfor må du bare si hva du enn vil si ;-) No sugarcoting necessary ;-)

Altså, det er sjeldent jeg setter opp i hodet mitt at nå skal vi trene i 30 min eller noe fremover. Som regel prøver jeg å se an Sofus, om han kanskje er klar for det. Og så griper jeg øyeblikket og forsøker meg frem. Pga at han lett "eksploderer", så forsøker jeg å dra proppen ut av treningen FØR han sier "plopp" selv. Så det er veldig frem og tilbake. Og nei, jeg lar ham da i det minste få tisse seg ferdig før jeg setter igang med treningen :D

Jeg forsøker seff å oppnå kontakt og i det minste rose den minste antydning til kontakt når han er fullstendig opptatt med å "fise" fra seg. Men dette er så sjeldent at jeg kunne ha grodd fast, hvis jeg lot det være det viktigste. Ja, jeg kan tenke meg at "kontakt" kan være et allrigt ord. Med to stavelser blir det mer punch i det, mener jeg da. Og nei, jeg har ikke noe fast sted å trene. Jeg jobber med saken. Det stedet må nemlig være slik at jeg kan få "dekket" inn de fleste scenarioene, som også å øve på innkalling (under kontroll)...

Fint jeg ikke trenger å sugarcoate noe.. :D Men istedet for å se om hunden er klar, hva med å gjøre det slik at dere trener når du (som skal være leder) er klar?? Og hva gjør han når han "eksploderer"? Hva gjør du når han gjør det ? Og hva mener du? Har din ros en positiv effekt, eller tenker hunden, "jaja...mas nå ferdig"...?

Om du vil kan du sikkert trene med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint jeg ikke trenger å sugarcoate noe.. :huh: Men istedet for å se om hunden er klar, hva med å gjøre det slik at dere trener når du (som skal være leder) er klar?? Og hva gjør han når han "eksploderer"? Hva gjør du når han gjør det ? Og hva mener du? Har din ros en positiv effekt, eller tenker hunden, "jaja...mas nå ferdig"...?

Om du vil kan du sikkert trene med oss.

Sukk, nå føler jeg bare helt lost her ;-) Problemet mitt er helt sikkert at jeg ikke følger en type reaksjon en lengre tid. Altså, hvis jeg forsøker å holde en situasjon under "kontroll" ( :mellow: :( ), så går jeg vel strengt tatt igjennom alle mulige reaksjonsmønstre jeg selv innehar. Og dette forvirrer sikkert min nå for tiden meget enkle, hormonelle gutt. Ros har en positiv effekt til tider, mens andre ganger mener jeg å ha sett på ham at han tenker nettopp det du sa..."jaja,....mas nå ferdig..." ;-)

Nå starter vi på grunnkurs på torsdag (jeg gleder meg masse, spør meg igjen hvordan jeg har det etterpå...), men det hadde vært supert å trene med dere, hvis du orker da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå føler jeg bare helt lost her ;-) Problemet mitt er helt sikkert at jeg ikke følger en type reaksjon en lengre tid. Altså, hvis jeg forsøker å holde en situasjon under "kontroll" ( :):) ), så går jeg vel strengt tatt igjennom alle mulige reaksjonsmønstre jeg selv innehar. Og dette forvirrer sikkert min nå for tiden meget enkle, hormonelle gutt. Ros har en positiv effekt til tider, mens andre ganger mener jeg å ha sett på ham at han tenker nettopp det du sa..."jaja,....mas nå ferdig..." ;-)

Nå starter vi på grunnkurs på torsdag (jeg gleder meg masse, spør meg igjen hvordan jeg har det etterpå...), men det hadde vært supert å trene med dere, hvis du orker da ;-)

Det positive her er at du observerer hvertfall... ;)

Hvor skal dere gå på kurs da ? Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått trent med gutten din og deg, det er alltid morro å se på andre,og omvendt! Man lærer utrolig mye av det. ;)

Har du bil? Send en PM, så kan vi jo avtale noe nærmere evt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...