Kristina Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Skrevet 19. Februar 2006 Hvordan er reglene for import fra USA (minnesota)? Jeg prøvde å kikke litt på mattilsynets sider, men jeg skjønner ikke helt alle de vansklige ordene Må de stå i karantene? Hvordan er det med innførsel av hunder under 3 mnd alder? Vaksineringer og slikt?
Benedicte Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Skrevet 19. Februar 2006 Jeg tittet på hund fra Oklahoma, og prøvde å forstå meg på mattilsynets sider........... Det endte med at jeg ringte dem, og de sendte meg noen ark i posten om hvordan import av hund fra USA foregikk. Om jeg ikke husker feil, så måtte hunden stå i karantene i 4 mnd - og etter karantenen kunne den ikke være i kontakt med andre hunder, ikke være ute i skogen, ikke dra på utstilling osvosv før etter 2 mnd Men ring heller mattilsynet, de vet det sikkert litt bedre enn meg, hihi.
Kristina Skrevet 20. Februar 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Februar 2006 Hvor står hunden i karantene hen da?
Benedicte Skrevet 20. Februar 2006 Rapporter Skrevet 20. Februar 2006 Er ikke helt sikker. Men jeg tror den kun trengte å stå i karantene om den var over 3 mnd. Men om man skulle hente den før den var 3 mnd gammel var det veldig mange kompliserte regler (i hvert fall for meg). Bl.a at man ikke kunne mellomlande i noe annet land. Men som sagt - jeg er ikke helt sikker på dette. Mattilsynet vet nok bedre.
Kristina Skrevet 20. Februar 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Februar 2006 Hvordan er systemet med import fra Tyskland da?
Richard Skrevet 22. Februar 2006 Rapporter Skrevet 22. Februar 2006 skal kanskje importere fra Usa selv så jeg prøver og finne ut regler angående det , hvis noen har peil så gjerne opplys meg=)
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar